جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: آمارها نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران از ابتدای شهریور تاکنون 1320واحد رشد کرد و این به آن معناست که میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس در طول 15روز گذشته به شش درصد رسیده است.

بورس کالا

به گزارش همشهری، با وجود نزول سنگین شاخص کل بورس تهران از اردیبهشت تا مرداد‌ماه به‌نظر می‌رسد اعمال تدابیر جدید در کنار امنیت روانی ایجاد شده پس از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در بازار سرمایه، جهت بازار سهام را تغییر داده است. شاخص کل بورس تهران ابتدای سال‌جاری روند صعودی پرشتابی را آغاز کرد اما این روند چندان با دوام نبود به‌طوری که با آغاز شهریور حرکت نزولی شاخص کل بورس تهران آغاز شد و این روند تا روز‌های پایانی مرداد‌ماه ادامه داشت به‌طوری که در مرداد‌ماه امسال شاخص کل بازار سهام، سنگین‌ترین نزول‌های سالانه را در کارنامه خود ثبت کرد.

اما از ابتدای شهریور با آغاز معاملات اوراق اختیار سهام و اعمال برخی تدابیر دیگر برای تزریق نقدینگی به بازار سهام بار دیگر شاخص‌های بورس وارد مدار صعودی شدند و آمار‌ها حکایت از آن دارد که میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در نیمه نخست این ماه به شش درصد رسیده است.

شاخص کل بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است از نیمه اول شهریور‌ماه 1320واحد رشد کرده است. این شاخص فقط در طول هفته گذشته 1010واحد رشد داشته که نشان می‌دهد بازده بورس در هفته گذشته بیش از چهار درصد بوده است. سرمایه‌گذاران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون با انجام یک میلیون و 654 معامله در بورس شش هزارو200میلیارد تومان سهام خریداری کرده‌اند.

کد خبر 183760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز