یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت ضمن تأکید براین نکته که قیمت فعلی ارز آزاد تحت‌تأثیر جو روانی است، اعلام کرد: زمان آغاز به‌کار قطعی بورس ارز را پس از توافق نهایی دولت و بخش خصوصی مشخص می‌کنیم.

بورس

به گزارش فارس و مهر، محمدرضا فرزین درباره لزوم تأسیس بورس ارز و امکان پایان دادن به نوسان دو سال اخیر بازار ارز گفت: بخشی از تقاضای ارز در بازار ناشی از سفته‌بازی است و ما برای اینکه بتوانیم انتظارات را مدیریت و تقاضای بالای ناشی از سفته بازی و دلالی را حل کنیم، باید به سمت یک بازار مدیریت شده حرکت کنیم که تحت عنوان بورس ارز مطرح شده است. او تأکید کرد:

بورس ارز تحت ضوابطی که سازمان بورس با همکاری بانک مرکزی برای آن طراحی کرده، به سمت مدیریت بر بازار شفاف ارز با متقاضیان مشخص و عرضه‌کنندگان واقعی حرکت می‌کند و تا زمانی هم که نرخ ارز تثبیت نشود، صادرکنندگان انگیزه فروش ارز را در بازار نخواهند داشت. او با ابراز امیدواری نسبت به مدیریت نوسان نرخ ارز، گفت: بانک مرکزی فقط با تزریق ارز زیاد نمی‌تواند قیمت را در بازار کاهش دهد چون این تجربه را در سال گذشته داشتیم به‌طوری که ارز زیادی وارد بازار شد ولی قیمت همچنان بالا رفت.

پاسخ به ابهامات بورس ارز

معاون سازمان بورس هم از نهایی‌کردن سامانه تسویه معاملات بورس ارز خبر داد و گفت:به ابهامات بورس ارز در حوزه بازار سرمایه پاسخ داده می‌شود. سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضع تشکیل بورس ارز گفت: تمام اقدامات لازم برای تأسیس بورس ارز انجام شده و می‌توان با نظر بانک مرکزی معاملات ارز را آغاز کرد. او افزود: سازمان بورس یکی از اعضای کارگروه تأسیس بورس ارز است که بخشی از کارها را دنبال می‌کند و سایر اقدامات توسط بانک مرکزی،گمرک و سازمان توسعه تجارت انجام و نتایج کار به مسئول کمیته اعلام می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا براساس اعلام مسئولان، بورس ارز تا پایان شهریور‌ماه تأسیس می‌شود؟گفت:بانک مرکزی که مسئولیت کمیته را بر عهده دارد باید زمان تأسیس بازار معاملات ارز را اعلام کند. حسینی توضیح داد: برای تأسیس بورس ارز به سامانه جدیدی برای تسویه معاملات نیاز بود که این سامانه در حال طراحی است. اودر مورد ابهامات موجود برای تأسیس بورس ارز توضیح داد:در جلسات برگزار شده با اعضای کمیته به سؤالات مربوط به بازار سرمایه و کشف قیمت پاسخ‌هایی ارائه شد، لذا به ابهاماتی که در زمینه بازار سرمایه و بورس وجود داشت، پاسخ داده شده است. او اعلام کرد:در معاملات ارز در بورس باید بانک‌ها، کارگزاران، صرافی‌ها و سازمان توسعه تجارت تبادل اطلاعات داشته باشند.

کد خبر 184068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز