گروه بورس: اطلاعات رسمی بورس بیانگر آن است که شرکت‌های بورس در پنج ماه سال‌جاری 12هزارو800 میلیارد تومان سود بین سهامداران تقسیم کرده‌اند.

به گزارش همشهری، هر سال با آغاز فصل مجامع در تیر‌ماه شرکت‌های زیادی مجامع عمومی سالانه خود را برگزار می‌کنند و سود قابل‌توجهی نیز بین سهامداران تقسیم می‌شود. امسال هم در این مدت مجامع عمومی سالانه 245شرکت بورس برگزار شد و در مجموع 72درصد سود شرکت‌های بورس بین سهامداران تقسیم شد.

تازه‌ترین اطلاعات مربوط به عملکرد مالی شرکت‌های بورس نشان می‌دهد که شرکت‌های بورس تهران 17هزارو324میلیارد تومان سود به‌دست آورده‌اند که از این میزان 12هزارو811 میلیارد تومان آن را بین سهامداران‌ خود در مجامع عمومی تقسیم کرده‌اند.
به‌طور میانگین سود هر سهم کل شرکت‌های بورس در این مدت 533ریال بوده است که از این میزان 394ریال معادل 72درصد بین سهامداران بورس تقسیم شده است.

در این میان شرکت‌های حاضر در گروه فلزات اساسی بیشترین سود را میان سهامدارانشان تقسیم کردند. این گروه در مجموع سه هزارو 200میلیارد تومان در طول سال مالی جاری قبل به‌دست آوردند که از این میزان 76درصد معادل دو هزارو533 میلیارد تومان بین سهامداران تقسیم کردند.به‌طور کل سود شرکت‌های حاضر در این گروه به‌ازای هر سهم در سال مالی قبل به 611 ریال رسید که از این مقدار476ریال تقسیم شد.

پس از گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در رتبه دوم قرار گرفتند. بانک‌ها در سال مالی 90در مجموع3هزارو967میلیارد تومان سود به‌دست آوردند که از این میزان دو هزارو389میلیارد تومان معادل 60درصد را بین سهامداران خود تقسیم کردند.متوسط سود بانک‌ها به ازای هر سهم در سال مالی 90به403تومان رسید که از این میزان 243ریال به سهامداران بانک‌ها پرداخت شد.

شرکت مخابرات ایران نیز به تنهایی در رتبه سوم جدول توزیع سود جای گرفت و از مجموع هزارو 789میلیارد تومان سودی که به‌دست آورده بود هزارو 926میلیارد تومان یعنی معادل 108درصد یعنی بیش از میزان سودی که به‌دست آورده بود بین سهامداران تقسیم کرد. سود هر سهم شرکت مخابرات ایران 390ریال بود که براساس مصوبه مجمع عمومی قرار شد 420ریال به ازای هر سهم پرداخت شود.
پس از این سه صنعت، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، محصولات شیمیایی و گروه خودرو‌سازی‌ در رتبه‌های بعدی به لحاظ میزان توزیع سود قرار گرفتند.

کد خبر 183516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز