دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران دیروز با یک صعود خیره‌کننده 1.3درصد رشد کرد.

بورس

کارشناسان معتقدند آثار مثبت برگزاری اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد از دلایل اصلی رشد شاخص بورس تهران بوده است.
به گزارش همشهری، شاخص کل بورس تهران که ظرف چند‌ماه گذشته مدام نزول کرده بود از دو هفته پیش وارد کانال صعودی شد. در همین حال حرکت صعودی بورس تهران از روز یکشنبه و با پایان یافتن اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد شتاب بیشتری گرفت، به‌طوری که در مبادلات روز گذشته شاخص کل بورس تهران 324واحد رشد کردو معادل 1.3درصد افزایش یافت.

دیروز همچنین شرکت‌های زیادی با صف خرید سهامداران مواجه شدند و سهامداران تا پایان مبادلات 60 میلیارد تومان سهام خریداری کردند. از گوشه و کنار خبر می‌رسد سهامداران حقوقی بزرگ بورس تهران به دلایل آثار مثبت برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها بار دیگر در حال ورود به بازار سهام هستند و بر همین اساس نقدینگی جدیدی ظرف روز‌های آینده وارد بازار سهام خواهد شد. در همین رابطه محمدرضا کفاش کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با همشهری گفت: یکی از دلایل رشد شاخص بورس تهران در مبادلات روز گذشته آثار سیاسی مثبت اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد در تهران بود.

وی با بیان اینکه بخشی از دلایل افت شاخص بورس ظرف چند‌ماه گذشته ترس ناشی از وقایع سیاسی بود افزود: آثار مثبت اجلاس حس اعتماد را بار دیگر به بازار سرمایه بازگرداند و حتی سهامداران حقوقی بزرگ که در ماه‌های گذشته چندان در بازار فعال نبودند ظرف دو روز گذشته وارد بازار شدند و نقدینگی جدید وارد بازار کردند.

کفاش با بیان اینکه این نقدینگی و پول تازه است که باعث حرکت بازار و افزایش شاخص می‌شود ادامه داد: یکی دیگر از دلایل رشد شاخص افزایش قیمت فولاد، میلگرد و ورق بود که باعث افزایش توجه بازار سهام به شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و سنگ‌آهن شد.
وی توضیح داد:

به همین دلیل ظرف چند روز گذشته توجه بازار به سمت شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ذوب‌آهن و شرکت‌های تولید‌کننده سنگ آهن مانند گل‌گهر و چادرملو و سهام پالایشگاه‌ها ازجمله پالایشگاه بندرعباس بیشتر شده و این شرکت‌ها نقش زیادی در رشد بازار داشتند. فردین آقا بزرگی کارشناس دیگر بازار سرمایه هم در همین رابطه به همشهری گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها آثار مثبتی بر بازار داشت و می‌توان گفت یکی از دلایل رشد شاخص بورس اثر این اجلاس بود.

وی ادامه داد: همچنین از نظر تکنیکال افت بازار‌های سکه، طلا و ارز هم باعث شده که نقدینگی به سمت بازار سهام حرکت کند و سرمایه‌گذاران بار دیگر با امید بیشتری در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.به گفته وی رشد شاخص در طول چند هفته گذشته باعث توجه سرمایه‌گذاران از سمت بازار‌های طلا و ارز به سمت بورس شده است.

کد خبر 183365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز