شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حال حاضر 19 شرکت در گروه بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس قرار دارند که ارزش سهام این شرکت‌ها بیش از یک‌ میلیارد دلار یا بیش از هزار میلیارد تومان است.

بورس

به گزارش ایسنا، طبق آمار بورس اوراق بهادار تهران در حال حاضر ارزش سهام 19شرکت در بورس تهران بیش از یک میلیارد دلار است و این شرکت‌ها در گروه بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی قرار دارند.

اما شرکت‌های میلیاردی تالار شیشه‌ای از زمان ورود شرکت مخابرات به بورس ظهور کرد زیرا با عرضه سهام مخابرات در بورس این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورسی لقب گرفت و با افزایش شاخص‌های بورس ارزش سهام آن رشد کرد و در بالاترین سطح به 17 هزار میلیارد تومان رسید اما در سال جاری همزمان با افت قیمت‌ها و شاخص‌های بورس، قیمت سهام این شرکت نیز نزول کرد و ارزش بازار آن اکنون 10 هزار میلیارد تومان رسید.

با این حال شرکت مخابرات هنوز بیشترین ارزش بازار را در میان شرکت‌های بورسی دارد و در صدر جدول ایستاده است؛ پس از آن سهام 18 شرکت ارزشی بیش از یک میلیارد دلار در بورس تهران دارند.

به این ترتیب پس از مخابرات دو شرکت ملی مس ایران و فولاد مبارکه به‌ترتیب با ارزشی معادل شش هزار و 605 و پنج هزار و 725 میلیارد تومان جایگاه‌های دوم و سوم شرکت‌های میلیاردی بورس تهران را به‌خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری غدیر و بانک پاسارگاد هم رتبه‌های سوم تا ششم این جدول را در اختیار دارند.

پس از این شرکت‌ها، شرکت‌های فولاد خوزستان، گل‌گهر، چادر ملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، بانک ملت، بانک‌ پارسیان‌، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، توسعه‌ معادن ‌و فلزات‌، مدیریت ‌پروژه‌های ‌نیروگاهی‌، فولاد خراسان و پتروشیمی‌ خارگ با ارزشی معادل 1241 میلیارد تومان رتبه‌های دیگر شرکت‌های بزرگ و میلیاردی‌های بورس را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 183034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز