رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ابزار جدیدی که تحت عنوان اختیار فروش وارد تالار بورس شده، دارای مزیت دوگانه در بازار سرمایه است.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه معامله اوراق اختیار فروش تبعی از یک‌سو به نفع سهامدار عمده است، تأکید کرد: از سوی دیگر این ابزار جدید مزایای زیادی برای سهامداران خرد دارد. سخنگوی سازمان بورس در تشریح مزایای اوراق اختیار فروش برای سهامداران اعلام کرد:

با توجه به اینکه سهامداران خرد همواره نگران افت قیمت سهامشان در تالار شیشه‌ای هستند، ورود این ابزار جدید مالی به تالار موجب می‌شود تا نگرانی از ریسک سرمایه‌گذاری در بورس تهران کاهش یابد. صالح آبادی با تأکید بر اینکه سهامداران عمده براساس پتانسیل رشد قیمت سهامشان در آینده قیمت سهام را برای یکسال بعد پیش‌بینی می‌کنند، تأکید کرد:

بر این اساس دیگر سهامداران خرد با نوسان کوتاه‌مدت و مقطعی از بورس خارج نمی‌شوند. رئیس سازمان بورس با تأکید بر اینکه سود درنظر گرفته شده برای این اوراق بالغ بر 20درصد معادل سود اوراق مشارکت است، گفت: بر این اساس اگر قیمت سهام بیشتر از میزان پیش‌بینی شده افزایش یابد سهامداران خرد می‌توانند سهامشان را در بازار به فروش برسانند.

او افزود: در شرایط نوسانی بازار سرمایه سهامداران عمده دیگر برای حمایت از سهم لازم نیست که میزان سهامشان را در بازار سرمایه افزایش دهند. در شرایطی که بازار سرمایه با افت قیمت‌ها مواجه می‌شود، دیگر عرضه‌های سنگین برای سهام شرکت‌ها انجام نخواهد شد. او با اشاره به سازوکار اوراق اختیار فروش اعلام کرد: با توجه به سازوکارهایی که این ابزار در تالار شیشه‌ای دارد، سهامداران عمده می‌توانند سهامشان را در یک قیمت خاص بیمه کرده و ریسک سرمایه‌گذاری‌شان را در بازار سرمایه کاهش دهند.

کد خبر 183217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز