همشهری‌انلاین: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد گفت: آثار روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در جریان برگزاری اجلاس غیر متعهدها کتاب می شود.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر محمدزاده در نشست هماهنگی ستاد خبری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: تولیدات روزنامه نگاران شرکت کننده در این اجلاس در صورت دارا بودن قابلیت های لازم، به صورت کتاب منتشر شده و در قالب مجموعه هایی به عنوان یادگاری از شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها ثبت خواهد شد.

محمدزاده با تأکید بر پرهیز رسانه ها از مسائل و حواشی کم اهمیت در جریان برگزاری اجلاس خاطر نشان کرد: ریاست ایران بر این اجلاس متعلق به ملت ایران و توانمندی‌های تاریخی آن است که در این برهه از تاریخ عملی می شود و باید فارغ از جریانات سیاسی و سلیقه ای به آن نگاه کرد.

وی با اشاره به اهمیت جنبش عدم تعهد به عنوان دومین سازمان مهم بین المللی، بعد از سازمان ملل گفت: بدون شک برگزاری این اجلاس می تواند نقش ارزنده و مثبتی در ایجاد ارتباط مناسب بین اعضاء جنبش داشته و در تحولات جهان امروز تأثیرات به سزایی داشته باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، برگزاری اجلاس در مقطع کنونی را یک فرصت استثنایی برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرصتی تاریخی بوجود آمده است و جامعة مطبوعاتی کشور باید در این رویداد بزرگ بین المللی نقش مؤثری ایفا کند.

وی ادامه داد: فعالیت در این اجلاس می تواند از لحظات بیاد ماندنی زندگی مطبوعاتی هر یک از ما بحساب آید که این فرصت را داشته ایم تا در جریان برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها به اندازه تولید یک خبر، گزارش، سرمقاله یا یادداشت سهمی داشته باشیم و قطعاً آثار تولید شده ما در آرشیو مطبوعات و رسانه های ایران و جهان ماندگار خواهد شد.

محمدزاده همچنین یادآور شد: در برنامه های بزرگی نظیر اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که چندین هزار مهمان خارجی از بیش از 100 کشور جهان حضور دارند، مسائل، رویدادها و حاشیه های جالب و به یاد ماندنی وقوع خواهد یافت که می تواند دستمایه خوبی برای تولیدات روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه باشد.

محمدزاده در پایان، برگزاری این اجلاس را آزمونی برای جامعۀ رسانه­ ای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: این آزمون با موفقیت پشت سر گذاشته می شود و به طور قطع یکی از نقاط قوت در برگزاری این اجلاس نقش مطبوعات در پوشش مناسب و اطلاع رسانی شایسته آن خواهد بود.

 

کد خبر 182270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز