همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن به کارگردانی دنی بویل، کارگردان انگلیسی، برنده جایزه اسکار، برگزار شد و یکی از مضامین عمده این جشن که به روایت تاریخ فرهنگی بریتانیا می‌پرداخت، نظام "خدمات بهداشتی ملی"(NHS) این کشور بود.

London

به گزارش کریستین ساینس مونیتور دنی بویل گروهی از پرستاران شاغل در سرویس ملی بهداشت بریتانیا را به طور داوطلبانه به کارگرفته بود تا در این مراسم ستایشی را نثار یک نهاد ملی کند که در سال 1948 (همان سالی که لندن برای دومین بار میزبان المپیک بود)، بر روی ویرانه‌های جنگ جهانی دوم بنا شد.

انبوهی از تخت‌های بیمارستانی با کودکان در نقش بیماران بر روی آنها و پرستاران مرد و زن داوطلب در استادیوم المپیک در میانه نور و صدا و موسیقی به اجرای برنامه پرداختند.

NHS که با بودجه دولتی اداره می‌شود، درمان پزشکی رایگان را برای همه بریتانیایی‌ها فراهم می‌کند، و همه احزاب سیاسی این کشور درباره ضرورت وجود آن اجماع نظر دارند.

گرچه شکایات‌های گسترده‌ای درباره تاخیر و کندی در عرضه خدمات بهداشتی در این نظام وجود دارد- و اصلاحات برنامه‌ریزی شده دولت محافظه‌کار در NHS نیز بحث‌برانگیز شده است- اما خصلت برابری‌گرایانه آن یکی از مفاخر انگلیس است.

بوبل گفت: " یکی از دلایلی که ما NHS را به یکی از مضامین مراسم بدل کردیم این است که نشان دهیم هر کسی از میزان اهمیت NHS در این کشور آگاه است. یکی از ارزش‌های بنیادی جامعه ما این است که بدون توجه به اینکه شما چه کسی باشید، از لحاظ مراقبت بهداشتی با شما به طور یکسان با دیگران رفتار می‌شود."

کد خبر 179105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز