همشهری آنلاین: ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حداکثر 25 درصد گرانی‌ها ناشی از تحریم‌های خارجی است و بقیه آن مربوط به ضعف در مدیریت‌های اقتصادی و روش‌ها و سیاست‌های نادرست در داخل کشور است.

«حمیدرضا ترقی» در گفتگو با همشهری آنلاین افزود: عدم نظارت دقیق دولت بر روند افزایش قیمت‌ها یکی از دلایل مهم افزایش قیمت‌ها است که این نظارت بر عهده دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط است که باید بر نرخ‌های تولیدات داخلی نظارت داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: ضعف عملکردی مسئولان اجرایی به عنوان یک عامل عمده در افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها قابل انکار نیست و حتی ممکن است کار به جایی برسد که نیاز به استیضاح برخی وزرا هم باشد یا اینکه دولت خودش در برخی مدیریت‌ها تجدیدنظر کند تا از این وضع خارج شویم.

ترقی افزود: مردم با توجه به وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب، هزینه پیگیری آرمان‌های‌شان را در رابطه با تأثیر 25 درصدی تحریم در گرانی‌ها حاضرند بپردازند چراکه تحمل مردم برای به دوش کشیدن فشارهای ناشی از تحریم بالا است اما آن بخش از گرانی که مربوط به ضعف‌های داخلی و کاستی‌های مدیریتی است برای مردم قابل قبول نیست.

کد خبر 178818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز