همشهری آنلاین: نخستین جشنواره فرهنگی هنری «پرچم» در سه رشته عکاسی، طراحی پوستر و نقاشی کودکان در تابستان امسال برگزار می‌شود.

پرچم

به گزارش فارس، ناصر امین‌زاده دبیر نخستین جشنواره «پرچم» با بیان این خبر اظهار داشت: این جشنواره با توجه به رسالت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و ملی و در جهت معرفی بیشتر این نماد ایرانی اسلامی به شهروندان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج تهران افزود: از این پس برگزاری این جشنواره به صورت دوسالانه در سطح پایتخت ادامه خواهد داشت و مقرر شده که در سال‌های آتی رشته‌های شعر، نمایش، سرود و موسیقی نیز به محورهای جشنواره «پرچم» اضافه شوند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را یادآوری و بیان اهمیت پرچم و جایگاه ویژه آن در ایجاد همبستگی و یکدلی میان مردم، توجه به جایگاه آن در عرصه‌های گوناگون ملی، ورزشی، اقتصادی و صنعتی، نظامی، آیینی و توجه به کارکردهای پرچم به عنوان یک نماد بصری و مفهومی در حیات اجتماعی و زندگی روزمره مردم عنوان کرد.

امین‌زاده پرچم را از مهمترین نمادهای استقلال، هویت و حاکمیت یک کشور برشمرد و گفت: این نماد نقش مهمی در بالندگی نیروی روانی ملتها، اقتدار ملی، غرورآفرینی، ایجاد همبستگی، وحدت ملی، یکپارچگی و انسجام ملی دارد.

 

کد خبر 177504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز