همشهری آنلاین: موزه هنر امام علی(ع) در راستای گسترش مفاهیم دینی و قدسی هنر معاصر در ماه مبارک رمضان اقدام به رونمایی بخشی از گنجینه موزه کرده است.

نقاشی

به گزارش فارس، آیین گشایش این نمایشگاه در سه طبقه موزه و در سه بخش تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 16 برگزار می‌شود.

طبقه همکف موزه اختصاص به نمایشگاه تصویرگری دینی خواهد داشت و 28 اثر تصویرسازی از هنرمندان معاصر ایران و جهان با مضمون دعا و نیایش در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.

این آثار منتخبی است از آثار دومین جایزه جهانی ادیان توحیدی است که با هدف تقویت آموزه‌های دینی و بیان ظرفیت‌های غنی هنر تصویرسازی در تبیین مفاهیم معنوی و تعالیم انبیا برگزار شده است و شامل آثار هنرمندانی از ایران، سویس ترکیه، عراق، ایتالیا، کرواسی، تایوان، روسیه و ... خواهد بود.

در طبقه میانی موزه، نمایشگاه مروری بر آثار خوشنویسی استاد حمید عجمی هنرمند معاصر و مبدع خط معلی است که مضمون آثارش قرآنی و دینی است.

تعداد 75 اثر خوشنویسی این هنرمند از گنجینه موزه در قالب خطوط نستعلیق و معلی به معرفی و سیر تطور و تحول آثار و زمینه‌سازی ابداع خط معلی خواهد پرداخت.

در طبقه فوقانی موزه نیز بخشی از آثار ارزشمند گنجینه موزه شامل 35 اثر با مضامین مرتبط با نام و سیره و آموزه‌های حضرت علی (ع) در قالب نقاشی، نقاشی دیجیتال و نقاشیخط از هنرمندان معاصر ایران همچون: حبیب الله صادقی، آیدین آغداشلو، مهدی حسینی، علی وزیریان، مصطفی گودرزی، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی، آنه محمد تاتاری و هنرمندان دیگر به نمایش درخواهد آمد.

علاقمندان می‌توانند تا 31 شهریورماه برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه به موزه هنرامام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

 

کد خبر 177346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز