همشهری آنلاین: پانزدهمین جشنواره هنر آسیا آبان ماه در گالری‌های لندن برپا می‌شود.

مجسمه

به گزاش ایلنا، این نمایشگاه که شامل آثاری از هنر باستان و مدرن خاورمیانه، هند، آسیای جنوب شرقی، آسیای مرکزی، هیمالیا، چین، کره و ژاپن است بیشتر به ارائه آثار باستان کشورهای آسیایی اختصاص دارد.

در این نمایشگاه که از 1 تا 10 نوامبر (11 تا 20 آبان) امسال برگزار خواهد شد، آثار باستان و مدرن آسیا در گالری‌های مخصوص هنر آسیا و فروشندگان این هنر در قالب حراجی بزرگ به فروش خواهد رسید.

این آثار که مربوط به پنج هزار سال گذشته در کشورهای سراسر آسیاست، شامل لوکس‌ترین اشیاء ساخته شده برای امپراطوران، پادشاهان و شاهان، یا آثاری از هنر اسلام، بودیسم، دائویسم، آیین شینتو، عقیده زرتشتیان باستان است که همگی برای هر بیننده‌ای جذاب و نشان‌دهنده ثروت سلاطین و تنوع هنر در کشورهای شرقی است.

این آثار در 50 گالری لندن نمایش داده خواهد شد که بنابرگفته برگزارکنندگان این نمایشگاه توجه چندهزار خریدار را از خارج انگلستان را به خود جلب خواهد کرد.

در نمایشگاه هنر آسیا آثاری از هنر ایرانی مربوط به دوران باستان همچون مجسمه‌های سنگی، جواهرات و منسوجات و همچنین آثاری از هنر اسلامی همچون نقاشی، سرامیک و نقاشی مینیاتور را برای علاقمندان ارائه خواهد کرد.

این نمایشگاه با همکاری بخش اقتصادی، علمی و هنری برگزار خواهد شد به طوری که به موازات این نمایشگاه سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و گفتگوهایی در رابطه با هنر آسیا اجرا خواهد شد.

آثار این نمایشگاه در مراکز مهم هنری شهر لندن همچون موزه ویکتوریا و آلبرت، موزه فیتزویلیام در کمبریج و کتابخانه بریتانیا برای علاقمندان ارائه خواهد شد.

برگزارکنندگان این رویداد هنری برای اجرای این نمایش و فروش آثار هنری آسیا درحال فعالیت هستند؛ به‌طوری‌که از اوایل سپتامبر کتاب راهنما، نقشه‌ها و مطالب مربوط به نمایشگاه و فروش برای علاقمندان ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 177494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز