همشهری آنلاین: نخستین نشست ماهانه تخصصی میان رشته‌ای هنرها با هدف بررسی پیوندهای موجود در عرصه‌های مختلف هنر و تاثیر و تاثیر آنها بر یکدیگر، ساعت 17 سه‌شنبه 27 تیرماه در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر برگزار خواهد شد.

شاعران

به گزارش همشهری آنلاین، عنوان این نشست «بحثی پیرامون شعر امروز» است و با حضور و سخنرانی «شمس لنگرودی»، شاعر و پژوهشگر نام آشنای شعر معاصر کشوردر موسسه ماه مهر برپا می‌شود.

وی در سخنرانی نظرات خود را پیرامون شعرامروز ایران بیان می‌کند.

این نشست نخستین نشت میان رشته‌ای است که در موسسه ماه مهر با هدف بررسی پیوندهای موجود در عرصه‌های مختلف هنر و تاثیر و تاثر آنها بر یکدیگر برنامه‌ریزی شده‌اند و بخشی از فعالیت پژوهشی این موسسه به شمار می‌رود که به با بهره‌گیری از استادان و هنرمندان برجسته کشور آغاز خواهد شد.

بخش پژوهش موسسه فرهنگی و هنری ماه‌مهر با برگزاری جلسات نقد کتاب‌های تجسمی، برپایی نمایشگاه‌های پژوهشی و نشست‌های ماهانه تخصصی قصد دارد فاصله میان آموزش هنر و نقد مباحث تئوریک را کم کند.

شمس لنگرودی که نخستین سخنران این سلسله نشست‌ها است، یکی از شاعران شناخته شده کشور است.

او در سال ۱۳۲۹ در لنگرود متولد شد و سرودن شعر را از دهه ۱۳۵۰ آغاز کرد.

نخستین دفتر شعرش رفتار تشنگی در ۱۳۵۵ منتشر شد، او پس از انتشار مجموعه‌های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در اواسط دهه ۱۳۶۰ به شهرت رسید و اکنون یکی از طلایه‌داران پرچم شعر معاصر است.

نشست «بحثی پیرامون شعر امروز» 27 تیرماه از ساعت17 تا 20 در موسسه فرهنگی و هنری ماه‌مهر واقع در خیابان افریقا، کوچه نیلوفر، شماره 7 برگزار خواهد شد، ورود به این نشست برای عموم آزاد است.

 

 

کد خبر 177446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز