همشهری آنلاین: کارگاه (ورک شاپ) چهار روزه نقاشی با مضمون "زنان و بیداری اسلامی" توسط 15 هنرمند حوزه هنری از 15 استان کشور در برج میلاد تهران برپا شده است.

نقاشی

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در این ورک کشاپ نقاشی که از 17 تیر آغاز شده است 15 هنرمند از 15 استان با موضوع "زنان و بیداری اسلامی" اقدام به تولید آثاری با موضوع فوق می‌پردازند.

شهلا شوهان نژاد - کارشناس ارشد پژوهش هنر - در رابطه با موضوع " زنان و بیداری اسلامی " گفت: ما با اثر خود، حمایتمان را از بیداری در کشورهای عرب و پشتیبانی از فریاد عدالت خواهی مردمان آن به خصوص زنان داشته‌ایم.

دوست دارم با تولید این اثر، مایه دلگرمی زنانی شوم که دست به حرکتی عظیم در تاریخ بشر زده‌اند.

وی افزود: با نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر می‌توان گفت این هنر بود که فریاد عدالت خواهی و بیداری را به جهانیان اعلام کرد، و به هر ترتیب، هنری رسانه‌ای قوی است و این رسانه‌گاه تصویر است، گاه صوت، گاه نقاشی و گاهی هم ترکیبی از همه این عناصر هنری و فرهنگی است و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری هنری نیز به همراه دارد.

این هنرمند، درباره نقش حوزه هنری در اجرای این ورک شاپ و ارتباط با موضوع همایش گفت: هر ورک شاپی برای یک هنرمند به منزله تجربه‌ای جدید است و هنرمندان می‌توانند با حضور در کنار سایرین توانایی بهتر کسب کنند و مهم تر آن که می‌توانیم با افرادی که از خارج از ایران می‌آیند و خود بخشی از بیداری اسلامی هستند، آشنا شویم.

سیده مهناز میرزا جانی - کارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری استان خراسان رضوی با اشاره به نقش حوزه هنری گفت: برگزاری این ورک شاپ‌ها تاثیر بسیاری بر روند کاری و خلق آثار هنری افراد حاضر در این ورک شاپ‌ها خواهد گذاشت.

وی افزود: تجربه حضور در کنار هنرمندانی دیگر با ایده‌هایی متفاوت باعث بروز خلاقیت‌ها خواهد شد.

ما در کنار یکدیگر می‌آموزیم و تجربه‌های خود را به اشتراک می‌گذاریم.

حضور در این ورک شاپ‌ها تبادل فرهنگ و اندیشه است،اندیشه‌ای که مبتنی بر اصول دینی و با درک موقعیت فعلی جهان اسلام است.

سید الهام موسوی - کارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری همدان نیز با اشاره به نقش حوزه هنری در ایجاد بستر مناسب و فضای مساعد در روند تولید آثار هنری افزود: هر کدام از حاضرین در این ورک شاپ حداقل 4 سال در مراکز علمی تحصیل کرده‌ایم، اما این ورک شاپ 4 روزه به اندازه تمام همان 4 سال مفید واقع خواهد شد و باعث تبادل آموخته‌ها و تجربه‌های مختلف نقاشی ما است.

وی در پاسخ به تاثیر این ور ک‌ شاپ بر حرکت بیداری اسلامی افزود: تمام هنرمندان این ورک شاپ زنان هستند و این تلاشی هر چند کوچک برای حماسه آفرینی بی پایان زنان مسلمان کشور های عرب در حرکت بیداری اسلامی است.

وی افزود: در خلق تابلو نقاشی که در حال تکمیل آن هستم، زن را به مثابه یک گیاه به تصویر کشیده‌ام، که این گیاه نماد باروری و رشد و تکثیر است، رابطه زن و بیداری اسلامی را می‌توان در تولد و تربیت نسل بعد در ادامه حرکت بیداری اسلامی دانست، مسئولیتی خطیر که به عهده زنان مسلمان است تا با آموزه‌های دینی خود نسلی با ایمان و متدین به جامعه بیدار شده تقدیم کند.

همچنین مهسا حداد، کارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری قزوین با اشاره به نقش بی بدیل حوزه هنری در ایجاد اتمسفر مثبت برای تولیدآثار هنری گفت: حوزه هنری از دیرباز فضایی برای تولد آثاری منطبق با اصول دینی و ملی است و نماد هنر پیشروی اسلامی است و امیدواریم که این ورک شاپ ها باز هم برگزار شود.

وی افزود: در یک ورک شاپ می‌توان تجربه‌های بسیاری در زمینه رشته تخصصی افراد آموخته شود و باعث همدلی هنرمندان در سراسر ایران می‌شود و تجربه‌های از هر گوشه ایران به یکدیگر خواهد رسید.

وی با اشاره به فرم های موجود در اثرش و رابطه با نماد اوج رسیدن عدالت و بیداری گفت: من در کارهایم به دنبال نمادها هستم و ذهنیت من از بیداری اسلامی، نماد به اوج رسیدن بیداری و عدالت طلبی است و استفاده از فرم های روان، سیال و منعطف و در عین حال در اوج، پیوند معنایی با نقش زنان در بیداری اسلامی به عنوان موجودات دارای انعطاف و مقاوم است که در هر جامعه‌ای عامل رسیدن به اوج خواهند شد.

کد خبر 176964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز