می‌شود این روزهای کشدار و گرم را با یک لیوان یخ در بهشت تگری، خنک کرد. خانه ننشین! آن بیرون کلی برنامه هست... امسال هم سازمان فرهنگی، هنری شهرداری برنامه‌های متنوعی برای این روزها تدارک دیده است.

به گزارش دوچرخه، امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران می‌گوید:« مهم‌ترین برنامه‌ی تابستانی ما برای نوجوانان، باشگاه ترنج است. امسال این باشگاه 5000 نوجوان را عضو خود می‌کند.

این باشگاه با برنامه‌های متنوع برای دانش‌آموزان دوره‌ی راهنمایی سعی دارد که برای این گروه برنامه‌های فراغتی داشته باشد. چون گروه سنی نوجوان معمولاً کمتر از گروه‌های سنی دیگر دیده می‌شوند.»

او در پاسخ به این سؤال که قرار است این باشگاه در کل سال فعال باشد، اما چرا در برخی از ماه‌های سال فعال نیست؟ می‌گوید:« به خاطر این‌که این باشگاه بیش‌تر به منظور پر‌کردن اوقات فراغت تشکیل شده. هر چند که این باشگاه قرار است در کل سال فعال باشد، منتها به علت این‌که اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی زیاد نیست، نوع برنامه‌ها تغییر می‌کند و به نظر می‌‌آید که این باشگاه شکل فعالیتش در تابستان با فصل های دیگر متفاوت‌ است.»

خوراکیان در باره‌ی این‌که امسال برای نوجوانان در فرهنگ‌سرای آسمان یا همان توچال، برنامه‌ای دارید یا خیر؟ می‌گوید:« امسال هم نوجوانان می‌توانند ازبرنامه‌های این فرهنگ‌سرا استفاده کنند. البته امسال این فرهنگ‌سرا برای زوج های جوان، ویژه برنامه‌های مختلفی دارد و برنامه‌ی اصلی این فرهنگ‌سرا برای نوجوانان در شهریور ماه خواهد بود که فعالیت‌های ویژه‌ای برایشان تدارک دیده‌ایم.»

رئیس سازمان فرهنگی، هنری می‌گوید: «در سال‌های گذشته تمرکز برنامه‌ها در ماه‌ تیر و مرداد بود و شهریور برنامه‌ای نداشتیم، امسال سعی کرده‌ایم برخی از برنامه‌های تابستانی را برای شهریور ماه بگذاریم.»

او درباره‌ی دیگر برنامه‌های ویژه‌ی نوجوان می‌گوید:« مسابقه‌های مفصلی درطول تابستان در نظر گرفته شده است. مسابقه‌ی کاریکاتور یکی از این برنامه هاست. مسابقه‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ... هم از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آیند.»

رئیس سازمان فرهنگی، هنری می‌افزاید:« امسال تابستان 10 جشنواره تدارک دیده شده است. علاوه بر این جشنواره‌ها، بزرگداشت و مناسبت‌ها یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های سازمان است که رویکردمان در آن توجه به پیام‌ها و آموزه‌های آن‌هاست به‌طوری که در هر یک از این مناسبت‌ها، یک محصول محتوایی به‌صورت جذاب و خلاصه و با محتوای مناسب ارائه می‌ شود.»

جشنواره‌ی برج میلاد

جشنواره‌ی تابستانی برج میلاد از امروز 22 تیر میزبان شماست. این روزهای تابستانی که در گوشه و کنار شهر جشنی برپاست! برج میلاد هم که از 18 تا 21 تیرماه، میزبان اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی بود حالا برنامه‌های تابستانی خود را از سر گرفته است.

جشنواره‌ی تابستانی برج میلاد تهران با نگاه به سه ماه معنوی رجب، شعبان و رمضان برگزار می شود.

گفتنی است این جشنواره از ساعت 18 تا 24 با برنامه‌های متنوعی‌،میزبان علاقه‌مندان و گردشگران است. در جشنواره‌ی تابستانی بیش از 40 کلبه شامل کلبه‌های سوغات اقوام ایرانی، دوچرخه‌سواری، چایخانه سنتی و ... طراحی شده است.

ایجاد غرفه‌ی پاسخ به مسائل شرعی و ایجاد رادیو برج میلاد و برگزاری تئاتر عروسکی و پانتومیم در محوطه‌ی برج از دیگر برنامه هایی است که برای سه ماهه تابستان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 177133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز