دانش آموزان گوش به زنگ باشند که در مهر ماه می‌توانند از خانه‌های دوچرخه‌‌ی منطقه‌ی 8، دوچرخه دریافت کنند و از اول مهر تا آخر خرداد، این دوچرخه در اختیار آن‌ها می‌ماند و بعد در تابستان آن را تحویل می ‌دهند تا دوچرخه‌ها سرویس شوند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی662

منوچهر دانشمند، مدیر اجرایی خانه‌های دوچرخه ضمن اعلام این خبر می‌گوید:« این دوچرخه‌ها به دانش‌آموزان 15 تا 18 ساله تحویل داده می‌شود. البته لازم است دانش‌آموزان از مدرسه معرفی نامه داشته باشند.»

او می‌گوید:«این طرح دو سه سالی هست که در منطقه‌ی 8 شهرداری تهران اجرا می‌شود، اما قرار است تا پایان شهریور دیگر مناطق شهر تهران هم به این طرح بپیوندند.». دانشمند می‌گوید:«تا آخر تابستان، تعداد خانه‌های دوچرخه در شهر تهران دو برابر خواهد شد. علاوه براین، هم تعداد دوچرخه‌ها و هم مسیرهای مشخص دوچرخه سواری در شهر تهران افزایش پیدا می‌کند.»

طرح خانه‌های دوچرخه از سال 1388در منطقه‌ی 8 تهران به شکل آزمایشی به‌اجرا درآمد و در سال‌های اخیر تعداد این خانه‌های دوچرخه در مناطق مختلف تهران افزایش پیدا کرده است. شهروندان علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری می‌توانند عضو خانه‌های دوچرخه شوند و برای مسیرهای رفت و آمد خود، از این خانه‌ها دوچرخه بگیرند.

با توجه به استفاده‌ی زیاد شهروندان از وسایل نقلیه‌ی‌ دود زا و آلودگی هوا، استفاده از این وسیله‌ی نقلیه به سود شهر تهران و همه‌ی شهروندان به‌ویژه کودکان و نوجوانان است.

کد خبر 181281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز