همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال بیش از 4 هزار عنوان برنامه در چهار سطح محله ای، منطقه ای، فرا منطقه ای و برنامه های ستادی و برنامه های فراگیر جریان ساز به طور هم زمان در 22 منطقه پایتخت به صورت هدفمند برگزار می شود،

امیر خوارکیان

به گزارش همشهری آنلاین، امیر خوراکیان در نشست خبری که امروز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: گفت: امسال 75 میلیارد تومان بودجه مصوب شورای شهر برای هزینه های جاری و فعالیت های فرهنگی سازمان و 10 میلیارد تومان برای نگهداری از مراکز مختلف سازمان و کارهای عمرانی دیده شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در سال گذشته چهار هزار و 318 عنوان برنامه در سطح محلات و مناطق اجرا شد.

خوراکیان در ادامه گفت: مهمترین مسئله ما در سال 91، اولویت های موضوعی و مطالعات اسناد فرادستی سازمان، نیازسنجی شهروندان و تحلیل وضعیت فرهنگی در شهر تهران است.

وی با تاکید اینکه اخلاق عمومی یکی دیگر از اولویت های ما است که به طور جد برقرار ساختن آن را در تهران دنبال می کنیم، گفت: دیگر اولویت های ما ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزایش روحیه شادی و نشاط شهرودان و کاهش فشارهای روانی آنها، افزایش مصرف تولیدات ایرانی و کاهش مصرف تولیدات خارجی، محدود کردن فرهنگ اسراف و تجمل گرایی، ارتقا فرهنگ همسایه نشینی، ارتقا فرهنگ عفاف و پاکدامنی، گسترش فرهنگ انضباط اجتماعی و احترام به حقوق شهروندان و ارتقا سواد رسانه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال جاری فرهنگسراها روزهای جمعه تعطیل نیستند و با بسته های فرهنگی به استقبال شهروندان می روند، افزود: این بسته های فرهنگی به صورت پرتاب در فرهنگسراها مستقر شده و فرهنگسراها را به فرهنگسرهای موضوعی تبدیل می کند.

10 جشنواره فرهنگی در تهران برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بحث آموزش در سال 91 متحول شده و تمامی آموزش ها در سطح فرهنگسراها به شکل استاندارد ارائه می شود، گفت: آموزش های شهروندی نیز در کنار سایر آموزش ها برای شهروندان ارائه می شود و پیش بینی شده در سال جاری تولید محصولات فرهنگی بیش از سال های گذشته و به طور مداوم ارائه شود. همچنین امسال پیوند برنامه ها با مساجد و کانون ها را یک راهبرد اصلی تلقی می کنیم.

خوراکیان با اعلام این خبر که در سال جاری 10 جشنواره فرهنگی در سطح شهر تهران برگزار می شود، اظهارداشت: فرهنگسرای آدینه نیز در حواشی نماز جمعه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برای اطلاع رسانی بهتر برنامه های سال 91 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پرتال سازمان را به وجود آورده با تقویت تبلیغات شهری، ایجاد سایت خبری تحلیلی شهر واحداث سامانه 1837 در هر لحظه از شبانه روز می تواند شهروندان را از ریز برنامه های فرهنگسراهای منطقه اشان مطلع سازد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه نظر سنجی تمامی برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری به انجام می رسد از بررسی اثر سنجی برخی از اقدامات فرهنگی شهرداری در سال جاری خبر داد و گفت: مرکزی نیز تحت عنوان مرکز کنترل و پیگیری برای رصد برنامه های فرهنگی مناطق 22 گانه شهر تهران در سازمان فرهنگی هنری ایجاد شده که این فعالیت ها را روزانه رصد کرده ومی تواند آمار آنها را در لحظه ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اجرای برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تابستان سال جاری، گفت: 10 جشنواره تابستانی با سه رویکرد برگزاری برنامه های جشنواره در تمام روزهای فصل تابستان، اجرای برنامه های فرهنگی خاص نوجوانان و برگزاری برنامه های فرهنگی با رویکرد خانواده محوری ومخاطب قرار دادن تمام اعضاء خانواده برگزار می شود.

ویژه برنامه برای زوجهای جوان در فرهنگسرای آسمان

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در بعد از ظهرهای روز جمعه خبر داد و گفت: این برنامه ها در فرهنگسراهای تهران در گروه های برنامه های هنری، برنامه های بازی وسرگرمی، برنامه های مشاوره، برنامه های آموزشی، برنامه ای کتاب ومحصولات فرهنگی، برنامه های ادبی و مذهبی، برنامه ها در حوزه قرآنی، برنامه های شهروندی، برنامه های ملی در حوزه تاریخ شناسی و گروه برنامه های رسانه ای برگزاری می شوند.

خوراکیان از برگزاری ویژه برنامه زوج های جوان که برای 18 هزار نفر توسط فرهنگسرای آسمان در نظر گرفته شده، خبر داد و گفت: این ویژه برنامه در شهریور سال جاری در فرهنگسرای توچال برگزار می شود.همچنین باشگاه ترنج برای 5 هزار نوجوان در فصل تابستان کارگاه مهارتی برگزار کرده و بحث آموزش را با حدود 425 عنوان دوره آموزشی تدارک دیده است.

حل مشکل فیلم بوسیدن روی ماه

وی افزود: امسال سامانه یکپارچه سینا نیز زیر ساخت انسجام و یکسان سازی آموزشی را در تمامی مراکز فرهنگی برای ما میسر می کند و علاوه بر آن 300 دوره جدید آموزشی در شهریور ماه رونمایی می شود و ویژه برنامه ماه رمضان تحت عنوان "بر آستان جانان" با اجرای 999 ویژه برنامه محله ای ومنطقه ای توسط فرهنگسراهای مناطق برگزاری می شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم بوسیدن روی ماه به اکران در می آید و رابطه صدا و سیما با سازمان چگونه بوده و برای امسال آیا سازمان ساخت فیلمی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: مشکل فیلم بوسیدن روی ماه برطرف شده وبه زودی به اکران در می آید.

کد خبر 175981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز