همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:در مورد عربستان، وزیر امور خارجه اعلام کرد که رایزنی هایی با این کشور صورت گرفته و در تلاش هستیم تا مشکل ویزا را حل کنیم، کشور عربستان نیز قول هایی در این باره داده است.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جلسه روز گذشته کمیسیون با حضور علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جلسه دیروز با وزیر امور خارجه درباره موضوعات گوناگون در حوزه سیاست خارجی صحبت شد و نمایندگان سئوالات خود را مطرح کردند و صالحی پاسخ گفت.

وی افزود: در مورد عربستان ، وزیر امور خارجه اعلام کرد که رایزنی هایی با این کشور صورت گرفته و در تلاش هستیم تا مشکل ویزا را حل کنیم. کشور عربستان نیز قول هایی در این باره داده است.

نقوی در پاسخ به این سئوال که عربستان در گذشته نیز در مورد اتباع ایرانی قول هایی را داده بود، اظهار داشت: ما امیدواریم این بار عربستان به قول خود عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین افزود: نمایندگان در خصوص قبرس نیز از وزیر امور خارجه سئوال کردند که او در این باره نیز گفت که کوچکترین اتفاقی در فرودگاه قبرس رخ نداده است که اعلام کنم منبع این خبر از آن اتفاق نشأت گرفته و اصلا نمی دانم چنین اخباری بر چه اساسی منتشر شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به گفتگوهایی که درباره مصر با وزیر امور خارجه شد ، اشاره کرد و ادامه داد: وزیر امور خارجه تأکید کرد که فضای روابط ایران و مصر فضای مناسبی شده و زمینه های مناسبی فراهم است . تحولات مصر در جهت وحدت جهان اسلام امیدوار کننده است.

نقوی حسینی همچنین درباره حضور رئیس مجلس سوریه نیز گفت: رئیس مجلس سوریه در راستای فعالیت های دیپلماسی پارلمانی روز سه شنبه به تهران سفر می کند ودر صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد.

کد خبر 175966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز