همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفت: انتظار می‌رود با توجه به گسترش موج بیداری اسلامی و اوضاع حکومت‌های شکل‌گرفته، بتوانیم در تشکیل فراکسیون قرآن در پارلمان کشورهای اسلامی و مجمع جهانی قرآنی با حضور نمایندگان این پارلمان اقدام کنیم.

لاله افتخاری

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای این فراکسیون در مجلس نهم گفت: کمیسیون قرآن و عترت در واقع آغاز به کار نکرده بلکه همان راهی که در مجلس هشتم داشته را ادامه می‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: فراکسیون قرآن و عترت جلسه‌ای برگزار کرد که با استقبال خوبی از سوی نمایندگان مواجه شد و افراد زیادی به عنوان اعضای جدید ثبت‌نام کردند؛ نمایندگانی نیز از مجلس هشتم در این فراکسیون عضو بودند که در این جلسه حضور داشتند.

وی در مورد تصمیمات و برنامه‌های آینده این فراکسیون گفت: در این جلسه اهداف کلان، چشم‌اندازها و گزارش عملکرد فراکسیون قرآن و عترت مجلس هشتم و برنامه‌ها مطرح شد و از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم افزود: نظارت بر بودجه‌های مصوب برای گسترش فعالیت‌های قرآنی، نظارت بر دستگاه‌های مربوطه، نظارت بر عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تقویت تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد و تلاش در جهت گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این جلسه بررسی شد.

افتخاری توجه ویژه به موضوع عترت را از دیگر برنامه‌های فراکسیون قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کم‌تر به بخش عترت توجه شده است؛ در مجلس نهم برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگ عترت خواهیم داشت و اقداماتی صورت خواهد گرفت تا این بخش از فراکسیون نیز مأموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس ادامه داد: پیشنهادهایی نیز از سوی اعضا مطرح شد که جمع‌بندی خواهد شد که از جمله آنها ملاقات با علما، بزرگان و مسئولان است که در آینده انجام می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به طرح تشکیل مجمع جهانی قرآنی اظهار کرد: در سال‌های گذشته از سوی فراکسیون قرآن و عترت، طرح این فراکسیون به زبان‌های مختلف ترجمه شد و در ملاقات‌هایی که با نمایندگان پارلمان‌های مختلف صورت گرفت، در اختیار آنها قرار گرفت که از آن استقبال شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به گسترش موج بیداری اسلامی و شرایط فعلی کشورهای اسلامی و اوضاع حکومت‌های شکل‌گرفته، بتوانیم در تشکیل فراکسیون قرآن در پارلمان کشورهای اسلامی و مجمع جهانی قرآنی با حضور نمایندگان پارلمان کشورهای اسلامی اقدام کنیم.

کد خبر 175668
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز