آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه باید باور کنیم که روحیه انصاف در نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای بالا است.

به گزارش ایرنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار اعضای شورای مشورتی و دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک ازافرادی انتقاد کرد که اطلاع رسانی و رسانه‌ها را محدود می‌خواهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها در جوامع گفت: دولتهای صادق در دنیا از روابط عمومی‌های مستقل و راستگو نمی ترسند، چون می‌خواهند مسایل شفاف با مردم در میان گذاشته شود.

هاشمی رفسنجانی صداقت را نکته مهم و اساسی روابط عمومی‌ها خواند و گفت: با کشف یک دروغ در سخنان یک شخص، همه سخنان آن شخص زیر سووال می‌رود و مردم دیگر اطمینانی به حرفهای او نخواهند داشت.

وی با بیان شرح وظایف روابط عمومی‌ها در سازمانها و نهادها گفت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی مردم با سازمانها و نهادها هستند و روح تعلیم و آموزش عمومی در اطلاع‌رسانی درست است.

هاشمی رفسنجانی تحلیل درست مسایل را نتیجه آگاهی درست دانست و گفت: روابط عمومی‌ها مردم را هوشیار می‌کنند و هر موفقیتی که در جامعه پایدار شد، معلول روابط عمومی و ارتباطات است.

وی دوران سکوت پس از ‪ ۱۵‬خرداد تا اوج‌گیری مجدد نهضت امام خمینی (س) در سالهای اولیه دهه  ۵۰‬ را دوران اطلاع رسانی نیروهای مبارز دانست که با ایجاد شبکه‌های مختلف مردم را بیدار کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین برگزاری همایشهای تخصصی در حوزه اطلاع رسانی را راهی برای آشنایی بیشتر جامعه با عملکرد و وظایف روابط عمومی دانست و گفت: گسترش اطلاع رسانی در همه سطوح جامعه باعث افزایش آگاهی عمومی می‌شود.

در آغاز این دیدار تقی‌پور دبیر دومین همایش روابط عمومی الکترونیک و زارعیان عضو کمیته علمی همایش گزارشی از برنامه‌های همایش ارایه کردند.

‪ ۲۷‬اردیبهشت در تقویم ایران روز روابط عمومی نامگذاری شد و دومین همایش روابط عمومی الکترونیک در این روز برگزار می‌شود.

کد خبر 17280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز