گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حفظ نظام را بالاترین وظیفه شرعی و ملی همه مسئولان دانست و گفت: همه باید توجه داشته باشیم که فرصت سوزی برای کشور سم و خیانت به نسل‌های امروز و آینده است.

 به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ظهر دیروز در دیدار بیش از 100 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب بودجه کشور در سال 86 را مهمترین کار مجلس در امسال دانست و گفت: نمایندگان باید در بررسی‌ها و اظهار نظر‌ها کارشناسانه و دقیق برخورد کنند.

 ایشان همچنین توجه به زیرساخت‌ها را مهمترین گام در بودجه‌بندی‌ها برای رسیدن به چشم انداز 20 ساله نظام عنوان کرد و گفت: نباید بگذاریم طرح‌های اقتصادی به خاطر مسائل سیاسی در کشور معوق بماند.

وی با یادآوری وظائف مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی و تفویضات رهبر معظم انقلاب گفت: این نهاد بر روند تصویب بودجه نظارت خواهد داشت و اگر ضرورت پیدا کرد، تذکر خواهد داد.  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش نمایندگان مجلس را امنای مردم برای تصمیم‌گیری‌های مهم دانست و گفت: انتظار بحق جامعه از شما این است که هر جا انحرافی در برنامه‌های کشور دیده‌اید، دلسوزانه مطرح و مجدانه پیگیری کنید، تا کشور در مسیر درست به سوی سعادت مردم در حرکت باشد.

ایران به دنبال ماجراجویی نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر پایداری جمهوری اسلامی ایران بر مواضع اصولی خود در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گفت: ایران به دنبال ماجراجویی در خصوص انرژی هسته‌ای نیست و به دیگران هم توصیه می‌کند دنبال ماجراجویی نباشند.


آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار سفیر انگلیس در تهران که خبر آن را روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرد، با رد هرگونه پیش‌شرط برای آغاز مذاکرات، جلب اعتماد را در خلال مذاکره امکان‌پذیر عنوان کرد و افزود: غرب در این زمینه به دنبال زورگویی است و این برای ملت آزاده ایران قابل پذیرش نیست.

وی افزود: اگر این موضوع از مسیر صحیح خود پیگیری شود آماده هرگونه راستی آزمایی توسط مراجع مسئول برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود هستیم.

کد خبر 14200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز