گروه سیاسی: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مناظره‌ای تلویزیونی با شیخ یوسف قرضاوی از علمای اهل سنت و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان پیرامون وحدت مسلمین و لزوم مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این گفتگو که از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر پخش می شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئولیت سنگین علمای مسلمان در مقابله با تفرقه افکنی های دشمنان تاکید کرد : در نگاه به روابط شیعه و سنی نباید عملکرد افراطیونی که به هیچ وجه مصلحت مسلمین را تشخیص نمی دهند به حساب اسلام گذاشته شود و موجبات تفرقه میان شیعه و سنی را فراهم آورد.

شیخ یوسف قرضاوی نیز دراین گفت وگوی تلویزیونی با تأکید بر اهمیت وحدت میان تمامی مسلمانان جهان از لزوم مقابله با برخی جریانات موجود در جوامع سنی و شیعه که به اعتقاد وی ارزش‌های طرف مقابل را نادیده می گیرند سخن گفت و خواستار مقابله با این اقدامات شد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به گفته‌های قرضاوی تصریح کرد: برخی عملکردهای عوام نباید به حساب مذاهب گذاشته شود و در شرایط کنونی نباید با حساسیت نشان دادن به چنین جزئیاتی موجب شویم تا هدف استکبار جهانی که همانا تفرقه میان مسلمین است تحقق یابد.

در این گفتگو، شیخ قرضاوی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام بر لزوم اهتمام مسلمانان برای ایجاد وحدت میان گروه‌های مختلف مذهبی در عراق تأکید کرد.

کد خبر 15795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز