گروه سیاسی: شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین تأکید کرد: درصورت اقدام علیه ایران، دفاع ازاین کشور بر مسلمانان واجب است.

وی در پیامی به‌مناسبت عید سعید فطر که پایگاه اطلاع رسانی فلسطین خبر آن را منتشر ساخت، تصریح کرد: ایران جزئی ازجهان اسلام و آمریکا دشمن اسلام است.

این پیام می‌افزاید: این وظیفه امت اسلام است که برای محافظت ازخود دست به دست هم بدهند؛ ما باید ازایران که به‌عنوان جزئی از جهان اسلام به‌شمار می‌رود، دفاع کنیم و این کشور را درمقابل دشمن یاری بدهیم.

به‌گفته این عالم مصری الاصل ساکن قطر، امروز آمریکا تحت پوشش شعار مبارزه باتروریسم، قصد براندازی و نابودی دین مبین اسلام را دارد و می‌بینیم که در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از تمامی اقدامات آن رژیم حمایت می‌کند.

قرضاوی که چندی پیش نیز در مناظره مستقیم تلویزیونی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده بود، در بخش دیگری از این پیام، دوجنبش فتح و حماس فلسطین را به گفتگو فراخواند و افزود: به تمامی برادران مسلمان درعراق و فلسطین سفارش می‌کنم که همیشه رشته برادری خود را حفظ و مستحکم و قلب خود را ازکینه و نفرت نسبت به همدیگر پاک کنند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از مردم مسلمان عراق نیز خواست مراقب دام‌های دشمنان باشند.

کد خبر 33960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز