مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با اتمام ماموریت تاریخی کپسول فضایی شرکت خصوصی اسپیس ایکس در ایستگاه بین المللی فضایی، به زمین باز می‌گردد

بازگشت دراگون به زمین

به گزارش خبرگزاری مهر، فضاپیمای بدون سرنشین دراگون که توسط شرکت اسپیس ایکس مستقر در کالیفرنیا، ساخته شده بود تا به عنوان اولین فضاپیمای خصوصی محموله مورد نیاز ایستگاه فضایی را برساند، یک هفته پس از پرتاب به زمین باز می‌گردد.

این مأموریت که نخستین مأموریت یک شرکت خصوصی در فضا بود آغازگر فصلی تازه در سفرهای فضایی است. ناسا و شرکت اسپیس ایکس قرار دادی را برای رساندن 12 محموله به ایستگاه فضایی امضا کردند.

فضانوردها روز پنج شنبه در ساعت 10:10 به وقت گرینویچ با استفاده از بازوی رباتی ایستگاه بین المللی فضایی دراگون را در فضا آزاد کردند تا این کپسول به زمین برسد. این فضاپیما یک دقیقه بعد راهی زمین شد.

دراگون باید در ساعت 15:44 به وقت گرینویج در آب‌های اقیانوس آرام چند صد کیلومتری ساحل جنوبی کالیفرنیا فرود آید.

پرسنل اسپیس ایکس در این منطقه در انتظار دراگون می‌مانند و کپسول فضایی را روی یک کشتی 56 متری سوار می‌کنند تا به ساحل باز گردند.

با بازنشست شدن شاتل‌های فضایی ناسا، سازمان فضایی آمریکا اکنون به اتکای شرکت‌های خصوصی چون اسپیس ایکس محموله‌های ایستگاه فضایی را ارسال می‌کند، در حال حاضر این سازمان فضایی به همکاران خود چون روسیه، ژاپن و اروپا برای اعزام خدمه ایستگاه فضایی متکی است.

کد خبر 172776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز