مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین پرواز خصوصی آمریکا به ایستگاه بین المللی فضایی به دنبال یک نقص پیش بینی نشده در فشار موتور، در آخرین ثانیه‌ها لغو شد

کپسول فضایی دراگون

به گزارش خبرگزاری مهر، شمارش معکوس پرتاب کپسول فضایی دراگون توسط موشک فاکون به صفر رسید و موتورهای موشک فالکون 9 که پرتاب دراگون را برعهده داشت به علت فشار بیش از حد در یکی از موتورها دچار نقص شد.

جورج دیلر مفسر پرتاب موشک ناسا اظهار داشت: 3، 2، 1، 0 و پرتاب، اما ناگهان با قطع جریان رو به رو شدیم و پرتاب رخ نداد.

کپسول دراگون قرار بود روز شنبه 19 می ( 30 اردیبهشت ماه) ساعت 8:55 به وقت گرینویچ از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال پرتاب شود که این پرتاب موفقیت آمیز نبود.

با شرایط به وجود آمده شرکت خصوصی اسپیس ایکس که این پرواز را عهده دار بود باید سه روز دیگر در انتظار بماند تا کپسول فضایی دراگون را به ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب کند.

این نخستین پروازی است که از سوی یک شرکت خصوصی به ایستگاه فضایی انجام می‌شود. قرار است پرواز بعدی دراگون روز سه شنبه ساعت 7:44 به وقت گرینویچ انجام شود.

براساس پیش بینی‌های فضایی تا 60 درصد شرایط خوب برای پرواز وجود دارد. این درحالی است که پرواز امروز در شرایطی با شکست مواجه شد که تاریخ آن چندین بار در نتیجه بررسی نرم افزار پرواز دراگون به تأخیر افتاده بود.

کد خبر 171338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز