همشهری آنلاین: فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی دیروز شنبه 6 خرداد ماه ، یک روز پس از ورود نخستین کپسول فضایی خصوصی وارد آن شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالت پتیت نخستین فضانوردی بود که وارد کپسول فضایی دراگون شد و حس آن را چون یک اتومبیل نو توصیف کرد.

پتیت برای حفاظت صورت خود از خاک و شن احتمالی از یک ماسک استفاده کرده تا دریچه دراگون را به روی ایستگاه بین المللی فضایی بگشاید.

براساس بیانیه گروه بنیاد مرزهای فضایی، این در ساده‌ای نیست که میان 2 فضاپیما باز شود، این در به آینده باز شده که در آن صنعت می‌تواند از مزایای بزرگی در اکتشافات فضایی بهره ببرد.

شرکت اسپیس ایکس مستقر در کالیفرنیا، شرکت خصوصی است که کپسول فضایی دراگون را توسط موشک فالکون 9 به فضا فرستاده است. این شرکت توسط الون موسک، میلیاردری اداره می‌شود که به شکل گیری شرکت پی‌پل کمک کرد و در تأسیس شرکت خودروسازی تسلا موتور سهیم بود.

ناسا به دنبال سپردن مسئولیت رساندن محموله به ایستگاه بین المللی فضایی به شرکت‌های خصوصی است تا خود بتواند اهداف بزرگ‌تری را چون اعزام فضانوردان به خرده سیاره‌ها و مریخ در پیش بگیرد.

شرکت اسپیس ایکس ابراز امیدواری کرده است که ظرف سه یا چهار سال آینده بتواند از کپسول دراگون برای انتقال فضانوردان استفاده کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸