شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «همدوخته‌ها» سه‌شنبه 9 خرداد ماه ساعت 17 در گالری پردیس ملت افتتاح خواهد شد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه آثار 12 نقاش به معرض تماشا درمی‌آیند که عبارتند از: آنه محمد تاتاری، وحیده اکبریان، نرگس جدید، لاله حسینی نسب، منیر صحت، مریم عاشوری، ندا غیوری، فرشته محسنی، تاج سر جعفری، نگین ناصرانی، صدف ندیمی، الهام هاشمی.

سولماز نراقی، منتقد هنری در یادداشتی بر آغاز این نمایشگاه نوشته است: همدوخته‌ها ترکیبی است از آثار انتزاعی بافته یا دوخته شده که بافت و دوخت را بر روی بوم بازنمایی می‌کند.

بیننده در هر دو حال با آثاری عمدتاً بومی روبروست که بازتاب دستاوردی جهانی در هنر معاصراست. دستاوردی که حاصل تلاش زنان برای گسترش تعاریف و مرزهای زیباشناختی است.

این آثار گاه درگیر نقشمایه‌های ایرانی می‌شوند و گاه حامل نشانه‌هایی از قومیت و مشخصات منطقه‌ای هستند و با درک وذوق زیباشناختی اصیل و هویت‌مندی خلق شده‌اند بدین ترتیب قابلیت آن را دارند که از سوی متولیان و مدیران شهری همچون منابع هنری و خلاقه مورد بهره‌بردای قرار گیرند.

نمایشگاه نقاشی«همدوخته‌ها» تا 31 خرداد ماه در گالری پردیس ملت دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 21 از آثار دیدن کنند.

پردیس سینما گالری ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان واقع شده است.

کد خبر 171914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز