سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشیخط های اسماعیل و بابک رشوند، پدر و پسر عصر جمعه 29 اردیبهشت ماه به روی دیوار گالری شکوه می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 34 اثرنقاشیخط با تکنیک اکریلیک در ابعاد 100 ×100 و 150×150 سانتی‌متر از این پدر و پسر به نمایش گذاشته می‌شود.

نقاشیخط های آنها بسیار متفاوت از هم هستند، اما در آثارشان خط بر رنگ غالب است و از خط هایی ناخوانا بعنوان عناصر بصری در کار استفاده کرده‌اند.

اسماعیل رشوند از خط نستعلیق در آثارش بهره گرفته و تم رنگی کارهایش شامل رنگ های آبی، سبز، قرمز ایرانی می‌شود.

او در این نمایشگاه دو نوع آثار ارائه داده است، یکی آثار ساختاری است که اتود آن از قبل در ذهنش نقش بسته و دیگری کارهایی برگرفته از احساسش که بداهگی در آن جایگاه ویژه‌ای دارد.

اسماعیل رشوند متولد 1336 و در حدود 25 سال است که در زمینه نقاشیخط فعالیت می‌کند.

وی تاکنون در هفت نمایشگاه انفرادی با عنوان «مشق عشق» ونمایشگاه‌های متعدد گروهی و همچنین جشنواره‌های بین‌المللی جهان اسلام و نیم قرن نقاشیخط معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر شرکت داشته است.

از فعالیت‌های دیگر او می‌توان به مقالات مختلف در زمینه هنر و تالیف کتب درسی خوشنویسی آموزش وپرورش، خوشنویسی منابع کنکور هنر سازمان سنجش وآموزش کشور اشاره کرد.

بابک رشوند نیز در این نمایشگاه 14 اثر نقاشیخط را در معرض تماشا قرار می‌دهد.

او با توجه به روحیاتش از رنگ‌های شاد و پر انرژی در کارها استفاده کرده و از فرم های هر نوع خطی برای بیان احساسش مدد گرفته است.

بابک رشوند متولد 1358 است. او کارشناسى ارشد ارتباط تصویری از دانشکده هنرهاى زیبا دانشگاه تهران دارد و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی در ایران، آلبانی، دوبی و مسکو شرکت داشته و در جشنواره‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزیده شده است.

گالری شکوه تا سوم خردادماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت17 تا 21 از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه،اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند .

 

 

کد خبر 170491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز