همشهری آنلاین: نمایشگاه مروری بر آثار پاپ آرت، اُپ آرت و آثار چاپی هنرمندان معاصر مکزیک با 115 اثر از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصرتهران، از سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور حمید شاه آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، کارلوس تیرادو زاوالا سفیر جمهوری مکزیک، استادان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم افتتاحیه حمیدشاه آبادی با توجه به آثار به نمایش درآمده گفت: خوشبختانه موزه هنرهای معاصر تهران نقش خودش را خوب شناخته و در این زمان آثاری را با سه موضوع به نمایش گذاشته است.

برگزاری نمایشگاههایی که هر کدام به نوعی نیازهای گروه خاصی از هنرمندان را تأمین می‌کند و اقداماتی که در موزه صورت می‌گیرد همه در راستای مأموریت تخصصی این موزه است.

بنابراین برگزاری نمایشگاههایی که هر کدام به نوعی نیازهای گروه خاصی از هنرمندان را تأمین می‌کند و به همه سبکها و گونه‌ها توجه می‌شود و دل هنرمندان و مشتاقان هنر را آرام می‌کند.

شاه آبادی در ادامه گفت: از سفیر محترم کشور مکزیک و هنرمندان این کشور به واسطه اهدای 52 اثر هنری در یکصدمین سال انقلاب و دویستمین سال استقلال کشور مکزیک و این که ایران و موزه هنرهای معاصرتهران را به عنوان یکی از این مراکز شناخته تشکر می‌کنم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری در ادامه افزود: ظرفیت هنر و کالای هنری به این گونه است که فرهیختگان و هنر دوستان برای توسعه روابط کشور از هنر و از کالای هنری استفاده می‌کنند.

این زبان و این آثار هر کدام علاوه بر این که اثر بخشی خودشان را در فرهنگ و تمدن کشورها دارند امروز اسباب توسعه روابط و تعریف غرور ملت‌ها شده‌اند. بنابراین جا دارد به کسانی که هدایای خودشان را این گونه انتخاب می‌کنند تبریک گفت.

همچنین کارلوس تیرادو زاوالا سفیر جمهوری مکزیک نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: این افتخار بزرگی است برای بنده که این آثار را که 52 اثر از هنرمندان مکزیکی است را به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کنم که در رابطه با دویستمین سال استقلال و صدمین سال انقلاب مکزیک است و با در نظر گرفتن این مناسبت‌ها، دولت مکزیک در نظر گرفته است.

52 اثر از آثار هنرمندن مکزیک را به 52 موزه در کشورهای مختلف اهدا کند و با در نظر گرفتن قدمت تاریخی ایران، موزه هنرهای معاصر تهران در این لیست قرار گرفت.

سفیر مکزیک در ادامه گفت: این هدیه کوچکی از هنرمندان مکزیکی به هنرمندان ایرانی و تمام ملت ایران است تا بتوانیم روابط دو کشور ایران و مکزیک را ارتقا دهیم.

شاید زبان مکزیکی و زبان ایرانی خیلی با هم متفاوت باشد ولی هنرشان یکی است و این رابطه هنری موجب افتخار ما است.

نمایشگاه پاپ آرت، اُپ آرت و آثار چاپی هنرمندان مکزیک تا 26 مردادماه دایر است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

موزه هنرهای معاصرتهران روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه به مناسبت روز موزه و موزه‌داری رایگان می‌شود.

کد خبر 170750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز