یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری "پالی نورا" با برپایی یک نمایشگاه سیار از آثار گروهی از نقاشان ایرانی ساکن لس آنجلس، نخستین نمایش خود را باعنوان "امیدها و رویاها" از شهر هالیوود آغاز کرد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه آثاری از ۶ نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی، نورا گبای، پولین شوشانی، آرمینه هاوان، درو آرزویان، صادق عارف و فربد سجادی را به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه که درحال حاضر در گالری "پالی نورا" لس آنجلس برپاست، ۱۰ نقاشی از نورا گبای با دو شیوه مختلف باتیک، نقاشی روی پارچه و نقاشی روی بوم با استفاده از اکریلیک به نمایش درآمده است.

درو آرزویان، طراح، نقاش و مجسمه‌سازی که با نام "دارزو" شناخته می‌شود، تازه‌ترین سری از آثار نقاشی خود که آمیزه‌ای از رنگ و روغن و آکریلیک روی بوم است را باعنوان "زن تنها" به نمایش گذاشته است.

آثار پولین شوشانی نیز طبیعتی انتزاعی و گاه سوررئالیستی دارد. او در آثارش از حرکت‌های قلم مویی "ونگوگ" تاثیر گرفته و خود را نقاش "دیدن با چشم دل" می‌خواند.

آثار فربد سجادی، هنرمند ایرانی آلمانی الاصل، که این‌بار با سری تابلوهای "عشاق سرخ" در گالری حضور دارد، پیش از این در نمایشگاه‌های گروهی درکنار هنرمندان سرشناسی چون اردشیر محصص، سهراب سپهری، مسعود عربشاهی و پرویزکلانتری به نمایش گذاشته شده است.

آرمینه هاوان فارغ‌التحصیل رشته هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است که سه اثر خود را در این نمایشگاه ارائه کرده است.

این آثار، ازجمله قطعه‌ای به نام "سرنوشت"سه دوره کاری این هنرمند را که از ۱۴ سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده به نمایش گذاشته است.

گبای که سال‌ها از شاگردان محمود فرشچیان بوده است، درباره این نمایشگاه می‌گوید: ما تصمیم گرفتیم بجای اجاره یک محل دائمی، این نمایشگاه را در نقاط مختلف شهر و در هر جایی که یک فضای بزرگ و مناسب خالی در دست بود به نمایش بگذاریم.

با این ابتکار و با درنظرگرفتن وسعت شهر لس‌آنجلس کارهای این هنرمندان درمعرض تماشای افراد بیشتری از جمله دست‌اندرکاران خرید و فروش آثار هنری قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 171230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز