همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع را بر اساس مدل پیشروی اسلامی بنیان نهاده است، دشمنان می‌خواهند حضور عفیفانه زنان در جامعه را با شکست مواجه کنند.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه به نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره شخصیت حضرت زهرا (س) سخن گفتن بسیار مشکل است چرا که او بانویی است که اگر شناخت و ایمان به آن از طریق وحی نبود هرگز قابل تصور و تصدیق نبود.

وی افزود: این که آن وجود مقدس قبل از آفرینش حضرت آدم زینت‌بخش دایره امکان بوده است و این که جهان به طفیل وجود او و چهارده معصوم به دایره وجود قدم نهاد و این که انبیا به نام او متوسل بودند این که نام او را پروردگار برگزیده و از اسم خود به او مشتق نموده است و این که حضرتش از تمامی ملائکه افضل و اشرف است و این که ولایت او چون امانتی الهی عرضه گردیده است، اینکه توسل به او موجب استجابت دعا در بارگاه ملکوت می‌شود، اینکه در تاریخ بشر او را جز علی کفو و همتایی پیدا نمی‌شود، اینکه او بانوی بانوان دو جهان می‌باشد، اینکه در زمان حیات او فرشتگان افتخار مصاحبت با او را داشته‌اند و اینکه خداوند دوستی او را نشانه ایمان و دشمنی او را کفر می‌داند و این که رفیع‌ترین مقام جنت از آن او و خاندان اوست و مخصوصا این ویژگی که تنها او به طور مطلق ولیة‌الله جهان است همه بیانگر ویژگی‌های آن حضرت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که روایات بسیاری درباره مراتب حضرت فاطمه (س) گفته شده است ادامه داد: اگر در ولایت هم‌ردیف پیامبراکرم(ص)، امیرالمومنین و حسنین نبود تمسک و پیروی آحاد مردم به او کاری بی‌وجه بود.

وی اقدام نظام جمهوری اسلامی ایران که روز ولادت حضرت فاطمه (س) را روز مادران و زنان نام نهاده است خود بیانگر راه استقلال فکری و فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: در زمانه‌ای که فمنیسم اساس خانواده را تحت‌الشعاع قرار داده و مدل زیست بسامان اسلامی راتحت تاثیر قرار داده است جمهوری اسلامی ایران اساس روابط انسانی را بر پایه بنیان مقدس اسلامی نهاده است.

لاریجانی یادآور شد: قانون خانواده که اخیرا در مجلس به تصویب رسید قصد پشتیبانی از تفکر حفظ و صیانت از بنیان‌های خانواده را دارد.

وی افزود: همچنین حضور زنان در اجتماع پس از انقلاب بر مبنای سلوک اعتدالی اسلامی شکل گرفت که ریشه‌های آن در کاوش‌های نظری استاد شهید آیت‌الله مطهری در روزهای قبل از انقلاب ظهور یافته بود.

رئیس مجلس نقش زنان در جامعه را غیرقابل انکار توصیف و تاکید کرد: این حضور نه از مدل غربی است و نه محرومیت و پرده‌نشینی بلکه نقش آفرینی زنان با مقتضیات احترام‌برانگیز معنوی و عفیفانه است که رعایت حجاب از مختصات کانون این حضور است.

وی ادامه داد: گرچه در دوران‌های مختلف انقلاب برخی شخصیت‌های سیاسی که اهلیت فرهنگی لازم را ندارند در زمینه اهمیت وجوب حجاب گاه سخنان سهل‌انگارانه‌ای را گفته‌اند خود حکایتگر عدم توجه به ظرفیت کانونی این عنصر مهم است اما تحلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی، یک حرکت فرهنگی و سیاسی گسترده‌تری را نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری فراوانی روی آن شده است تا از طریق امکانات فراهم من‌جمله رسانه‌ها این حضور عفیفانه زنان را با شکست مواجه کنند.

رئیس مجلس با تاکید بر این که در چنین شرایطی هم سیاستمداران، هم قانونگذاران و هم روحانیون باید وظیفه خود را بشناسند و به آن عمل کنند نسبت به خطر توطئه‌آمیز درباره بحث حجاب هشدار داد.

وی در ادامه سخنان خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به تذکرات ناصحانه ‌آیت‌الله وحید خراسانی در مورد توزیع کتاب‌ها توجه جدی کنند.

کد خبر 170032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز