مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران لایحه دفاعیه حجاب فوتبالیست‌های زن را به فیفا ارسال کرد

فوتبال زنان

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه نباید توجهی به جوسازی برخی مخالفان پوشش اسلامی فوتبالیست‌ها در فیفا کرد،‌ افزود:فدراسیون فوتبال ایران لایحه دفاعیه از حجاب فوتبالیست‌های زن مسلمان را به کمیته قانونگذاری فدراسیون بین‌المللی فوتبال ( فیفا ) ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری وفا؛ "مرضیه اکبرآبادی" تصریح کرد:فدراسیون فوتبال ایران نتیجه تحقیق و پژوهش‌های پزشکی در جهت موثر بودن حجاب در سلامت ورزشکاران در زمین مسابقه را در قالب گزارش به فیفا ارسال شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن جلسه قانونگذاری فیفا در تیرماه و به منظور یادآوری آنچه که به صورت گزارش در اختیار این سازمان قرار گرفته است، مجددا این گزارش ها به وب سایت اعضا این کمیته ارسال خواهد شد.

معاون امور زنان و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید مسوولان فیفا بحث تعریق و افزایش دمای بدن ورزشکاران با حجاب اسلامی است که مسوولان فدراسیون با تهیه پوششی که امکان تبادل هوا در آن میسر است و ایجاد تغییراتی در این پوشش نتیجه آن راهمراه با پژوهش‌های پزشکی و اینکه وزرشکاران درصورت استفاده ازاین پوشش دچارمشکلی به لحاظ سلامتی نخواهند شد، ارسال کرد.

جلسه کمیته قانون گذاری فیفا قرار است روز 15 تیرماه در شهر زوریخ سوییس برگزار شود.

"میشل دی هوگ" رئیس کمیته پزشکی فیفا چهارم خرداد ماه جاری گفته بود که استفاده از روسری برای بازیکنان زن می‌تواند سلامتی آنان را در معرض خطر آسیب سر و گردن و یا گرمای زیاد قرار دهد.

کد خبر 173752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز