همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با ۱۱۸ رأی موافق با حذف ماده مربوط به اشتغال زنان در لایحه حمایت از خانواده، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) ماده الحاقی ۲ لایحه حمایت از خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داده و با حذف این ماده موافقت کردند.

وکلای ملت با ۸۹ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۳۱ رأی ممتنع از ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن علنی با اصل ماده الحاقی ۲ لایحه مذکور مخالفت کردند و با ۱۱۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۲۲ رأی ممتنع از ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن علنی، به حذف این ماده رأی مثبت دادند.

در ماده الحاقی ۲ لایحه حمایت از خانواده آمده بود: زوج می‌تواند با تأیید دادگاه، زن خود را از اشتغال به هر شغلی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیت خود یا زن باشد، منع کند، برای زن نیز حقی وجود دارد مگر اینکه موجب اختلال در امر معیشت خانواده شود.

اخطار قانون اساسی نکونام
اسلام اجازه نمی‌دهد که زن بر مرد حاکم باشد

 نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: اسلام اجازه نمی‌دهد که زن بر مرد حاکم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان بررسی ماده الحاقی ۲ به لایحه حمایت از خانواده طی اخطاری به اصل چهارم قانون اساسی استناد کرد و اظهار داشت: کلیه قوانین و مقررات موضوعه باید بر اساس موازین اسلام و شرع باشد.

وی افزود: در ماده ۲ الحاقی موضوعی خلاف شرع مقدس اسلام آورده شده است.

 در قسمتی از ماده الحاقی ۲ به زن حق داده شده که همسر خود را از اشتغال به شغلی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیت زن باشد، منع کند.

نکونام در ادامه گفت:‌ اسلام اجازه نمی‌دهد که زن‌ها حاکم بر مردها باشند.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار نکونام گفت: بنده این اشکال را وارد نمی‌دانم چراکه مسئله ذکر شده باید با تأیید دادگاه باشد و دادگاه هم باید با توجه به موازین شرع و اسلام حکم دهد.

کد خبر 162798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز