همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: افزایش مرخصی زنان پس از زایمان از شش ماه به 9 ماه در کمیسیون های فرعی دولت مورد موافقت قرار گرفت و رئیس جمهور نیز به این مساله تاکید داشته‌اند.

به گزارش خبر گزاری بین المللی زنان (فا)، دکتر محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه همه وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها درباره افزایش مرخصی‌های پس از زایمان توافق کرده‌اند افزود: این مساله پس از تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی به همه سازمان‌ها ابلاغ می‌شود و در اجرای این مصوبه دیگر هیچ یک از شرکت‌ها و نهادها نمی‌تواند از اجرای آن سر باز زند.

افزایش ساعت شیردهی هنگام کار از یک ساعت به دو ساعت و مرخصی پس از زایمان برای زنان دارای دوقلو، یک سال

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، همچنین از احیای مهدهای کودک در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: همچنین قرار است ساعت شیردهی هنگام کار از یک ساعت به دو ساعت افزایش یابد و مرخصی پس از زایمان برای زنان برای دوقلوها، یک سال است.

به گفته وی، در کشور 520 بیمارستان دولتی و خصوصی دوستدار کودک فعالیت می‌کنند که لوح دوستدار کودک را دریافت کردند و این بیمارستان‌ها 10 فعالیت را برای حمایت از تغذیه با شیر مادر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تغذیه انحصاری با شیرمادر تا شش ماهگی از 23 درصد به بیش از 53 درصد افزایش یافته و نسبت به گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: با این وجود ادامه روند شیردهی کودک تا دو سالگی قبلا 90 درصد بود اما هم اکنون به 86 درصد کاهش یافته است.

دکتر مطلق تغذیه با شیرمادر را مهمترین عامل پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد و گفت:‌ خانواده‌ها باید کمک کنند تا فرهنگ تغذیه با شیرمادر، رعایت شود و بعد از شش ماهگی غذای اصلی شیر مادر است و درکنار آن باید غذاهای کمکی را در نظر بگیرند.

کد خبر 179965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز