همشهری آنلاین: اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته با حضور هزار و 200 زن از 80 کشور و 300 زن از ایران در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد در تهران برگزار می‌شود.

زنان

خبرگزاری بین المللی زنان (وفا): دبیر اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی روز یکشنبه 18 تیردر گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این اجلاس به منظور گردآوری زنان جهان اسلام با موضوع بیداری اسلامی جهت یافتن راهکارهای مناسب برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها برگزار می‌شود.

صدیقه حجازی با بیان اینکه هدف این اجلاس هموار کردن مسیر حرکت زنان جهان اسلام است، اظهار داشت: با توجه به تعریف نادرست بسیاری از کشورها از جایگاه زن که با نگاه اسلام فاصله دارد، در این هم اندیشی سعی می‌شود تا به نگاه واقعی از جایگاه و فعالیت زنان مسلمان دست یابیم.

دبیر اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه این اجلاس در نوع خود بی نظیر است، یادآور شد: برگزاری اینگونه اجلاس ها نشان دهنده ظرفیت بی نظیر کشورمان برای تشکیل گردهمایی‌های بزرگ جهانی است.

حجازی با بیان اینکه زنان اندیشمند، فرهیخته و فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی از کشورهای مختلف به ایران دعوت شده اند، اضافه کرد: برخی از زنان وزرا و یا اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

دبیر اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری 6 کمیسیون در این اجلاس گفت: کمیسیون‌های 'تفکر اسلامی، بیداری اسلامی'، 'زنان و بیداری اسلامی، فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارها' و 'زنان و بیداری اسلامی، تجارب، دستاوردها و مطالبات' از جمله این کمیسیون‌ها است.

وی کمیسیون‌های 'زنان و بیداری اسلامی، تعاملات و ارتباطات'، 'زنان و بیداری اسلامی، خانواده، ظرفیت سازی انقلابی' و 'زنان و بیداری اسلامی، چشم انداز و تحولات آینده' را از دیگر کمیسیون‌های این اجلاس برشمرد.

کد خبر 176644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز