مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انقلابیون لیبی یکی دیگر از محافظان زن قذافی را که در بسیاری از اعدام‌های شخصیت‌های مخالف لیبی دست داشته است دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری زنان و به نقل از روزنامه "المصریون"، انقلابیون لیبی در طرابلس دیروز "جمیله درمان" یکی از محافظان شخصی معمر القذافی دیکتاتور معدوم که در حلقه نزدیکان قذافی بوده است دستگیر کردند.

وی نیز یکی از بزرگ ترین ارکان ایجاد رعب و وحشت در میان لیبیایی‌ها و از جلادان نظام معمر قذافی، محسوب می‌شد و در اعدام بسیاری از شخصیت‌های مخالف نظام قذافی دست داشت و بسیاری مواقع خود عامل اجرای احکام اعدام بود.

وی در سال 1984 در حملات گسترده رژیم قذافی جهت سرکوب مخالفان حضور فعال داشت و با پیوستن به کمیته های انقلابی لیبی در مقابله با عملیات استشهادی موسوم به "عماره باب العزیزیه" که افراد وابسته به جبهه ملی نجات لیبی در سال 1984 اجرا کردند شرکت داشت که رژیم قذافی این عملیات را با توسل به خشونت و کشتار ناکام گذاشت.

سنگدلی و بی رحمی این محافظ قذافی به حدی بود که موجب شد سرهنگ حسن اشکال پسر عموی قذافی را به دلیل اینکه صدایش را به روی وی بلند کرده بود با شلیک تیر بکشد.

کد خبر 175302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز