همشهری آنلاین: حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود.

در جلسه علنی امروز مجلس کلیات طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران به تصویب رسید.

بنا بر این مصوبه، حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود.

سهم کارفرمایی دستگاه‌های اجرایی از محل صرفه جویی در هزینه‌های از جمله محل حقوق و مزایای کارکنان خود که به مرخصی بدون حقوق ‌می‌روند پرداخت ‌می‌شود و دولت نیز مجاز است با پیش بینی در بودجه سنواتی به تکلیف قانونی موضوع ماده ۵۰ مدیریت خدمات کشوری عمل کند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی مجلس گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که در اجرای اصل ۹۴ قانون اساسی توسط شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود و به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۷/۲/۹۱ با حضور نماینده شورای نگهبان و کار‌شناسان و مسوولان رده‌های اجرایی ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ایراد آن شورا با اصلاحاتی به تصویب رسید، گفت: لازم به ذکر است بار مالی موضوع ماده ۱۱ این طرح با توجه به ماده ۵ لایحه ارجاعی از سوی دولت که مجلس واصل شده است، پیش بینی شده است و مورد تایید نماینده شورای نگهبان قرار گرفت.

کد خبر 169760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز