همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی پس از انتقاد کواکبیان نسبت به در دستور کار قرار نگرفتن اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه سوال از رئیس جمهور از اصلاح این طرح در جلسه روز سه شنبه مجلس خبر داد.

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) در تذکری شفاهی با اشاره به اشکال شورای نگهبان قانون اساسی به مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ آیین‌نامه داخلی مجلس که مربوط به نحوه سوال از رئیس جمهور بود، گفت: متاسفانه این طرح برای اصلاح در دستور کار امروز مجلس قرار نگرفت و اگر در اسرع وقت در دستور قرار نگیرد مجلس فرصت بررسی دوباره این طرح را از دست می‌دهد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در اخطار قانون اساسی نسبت به معطل ماندن اصل ۱۳۸ قانون اساسی پس از بخشنامه ابلاغی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: اگرچه شما در رابطه با این اصل توضیح دادید اما بسیاری از مصوباتی که در حال حاضر در زیرمجموعه بخشنامه رئیس جمهور قرار دارد، معطل مانده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این اقدام دولت در برابر مجلس باعث معطل شدن موضوعاتی چون مساله شرکتی‌ها شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم ادامه داد: متاسفانه دولت طور دیگری حکم می‌کند و مجلس هم طور دیگری و در حالی که حق با مجلس است در نهایت دولت عمل به قانون ندارد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان با بیان این که هنوز نظر مجلس در این باره داده نشده است، گفت: اگر مجلس نظر خود را بدهد هر دستگاهی که تخلف کند پیگیری می‌شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تذکر کواکبیان درباره در دستور قرار نگرفتن طرح آئین‌نامه داخلی مجلس که از سوی شورای نگهبان مورد اشکال قرار گرفته است، گفت: این طرح در دستور کار روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

کد خبر 169282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز