همشهری آنلاین: سعیدی در واکنش به اختلافات میان مجلس و دولت گفت: از آقای رئیس جمهور می‌خواهیم در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت دهم نسبت به حفظ حریم مجلس ملاحظه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی که در همایش علمی اندیشه‌‌ی مطهر در مجمع فرهنگی قدیر حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌‌ی اختلافات میان دولت و مجلس اظهار داشت: اختلاف‌ها اگر به تعارض وتقابل کشیده شود، خلاف مصالح نظام و نظر مقام معظم رهبری است. اختلاف‌ها اگر در برداشت‌ها باشد، راهکار دارد که می‌توانند به شورای حل اختلاف قوا مراجعه کنند.

وی افزود:مردم هم نسبت به مدیریت اجرایی کشور و هم نمایندگان دو توقع دارند، یکی کارآمدی و دیگری ولایت‌مداری. و این که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی سازند.

وی ادامه داد:‌اختلافات ضایعات و عوارضی دارد و موجب دلسردی می‌شود، از آقای رئیس جمهور می‌خواهیم که در یک سال باقی مانده از عمر دولت دهم ایشان نسبت به حفظ حریم مجلس مقداری ملاحظه کنند و مجلس نیز شرایط اجرایی را درک کنند.

سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد ادعای اخیر امارات درباره‌ی جزایر سه گانه اظهار کرد:‌این جزایر جزء لاینفک ایران است و به هیچ قیمیت حاضر نیستیم که کوچکترین ادعایی در این باره بشنویم. همه‌ی اسناد نیز حکایت از آن دارد که این جزایر متعلق به ایران است.

وی ادامه داد:‌ اما متاسفانه برخی کشورها در میدان دشمن بازی می‌کنند. هم اتحادیه‌ی عرب ، عربستان و هم ترکیه مامور آمریکا در منطقه شدند. آمریکا خود نمی‌خواهد به طور مستقیم وارد عمل شود و حتی در مورد سوریه نیز ترکیه و عربستان و قطر را دخیل کردند، اما این اقدامات برای مردم ایران نخ نما شده و تاثیری بر ما ندارد. آنها خود نیز می‌دانند که ایران همانند افغانستان یا عراق نیست، اما ما باید محکم بایستیم.

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اختلافات میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان نیز گفت:‌این بحث بحثی درون خانوده است، ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد که باید تلاش شود که این اختلاف‌ها بر طرف شود تا به وحدت برسد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: یکی از عواملی که باعث انفعال دشمنان شد، حضور مردم در 12اسفند بود. و تحرکات آنها در منطقه تنها سر و صداهایی است که به راه می‌اندازند تا بگویند ما هستیم.

 

کد خبر 168789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز