همشهری آنلاین: با وجود گذشت چندین ماه از سرشماری نفوس و مسکن، مرکز آمار ایران آمار جدید بیکاری را اعلام نکرده اما آن چیزی که در جامعه احساس می‌شود میزان بالای بیکاری در جامعه کارگری است.

به گزارش ایلنا ، امیر حسین قاضی‌زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در حالی به مناسبت هفته صنعت و معدن به میان خبرنگاران آمد که افزایش محسوس بیکاری و نبود آمارهای دقیق موضوع جلسه را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

 با اشاره به اینکه نرخ بیکاری خراسان رضوی پایین‌تر از نرخ کشوری اعلام شده است، گفت: نرخ خراسان رضوی تنها ۷/۶ درصد است که رساندن آمار بیکاری کشور به این میزان در دستور کار دولت قرار دارد.

 او با اشاره به اینکه این رقم براساس آخرین آمار اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است اظهار کرد: مراجع رسمی آمار کشور باید با اعلام آمار جدید بیکاری، به این احساس که در جامعه کارگری بیکاری بالا است، پاسخ دهند.

 قاضی‌زاده تصریح کرد: مشکل امروز کشور کمبود نیروی ماهر نیست بلکه مشکل فرایندهای پیچیده و سوء مدیریت در واحد‌های اداری و صنعتی است.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یکی از ضعف‌ها در بخش تولید را تفاوت نگذاشتن میان مدیریت و سرمایه گذار دانست و ادامه داد: بسیار مشاهده می‌شود که سرمایه داران بدون تجربه و دانش و یا ایده تجاری جدید وارد این حوزه می‌شوند.

 او با انتقاد از عملکرد دولت در پرداخت تسهیلات و توسعه صنایع جدید، خاطر نشان کرد: دولت باید برای ایجاد اشتغال و کمک به بخش تولید تسهیلات را به صنایع موفق بدهد که این امر موجب ایجاد مشاغل پایدار و دلگرمی برای صنعت کاران می‌شود.

کد خبر 174729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز