دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: با آغاز رای گیری انتخابات محلس سوریه، بیش از 14 میلیون تن از واجدین شرایط رای‌گیری در این کشور روز دوشنبه برای انتخاب 250 تن از اعضای پارلمان این کشور به پای صندوق‌های رای می روند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تبلیغات انتخاباتی نامزدهای سوریه ساعت هفت صبح یکشنبه به وقت محلی سوریه متوقف شد تا مردم این کشور برای انتخاب نامزد مورد نظر خود به پای صندوق‌های رای بروند.

این نخستین انتخابات پارلمانی سوریه در سال 2012 در سایه قانون اساسی این کشور است که در ماه فوریه تصویب شد.

طی هفته‌های گذشته میدان‌ها و خیابان‌های مختلف سوریه شاهد نصب پلاکاردها و تبلیغات انتخاباتی نامزدهای پارلمانی این کشور و شعارهای اصلاحاتی آنها بوده است.

در این انتخابات پارلمانی احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و همچنین نامزدهای مستقل در چارچوب لیست‌های انتخاباتی مختلف مشارکت می‌کنند.

این انتخابات با حضور بیش از 200 رسانه عربی و خارجی در راستای تحقق اصلاحات در سوریه برگزار می‌شود.

سن قانونی برای رای دادن در سوریه 18 سال تمام و تعداد واجدین شرایط رای‌گیری در این کشور 14 میلیون و 788 هزار و 644 تن هستند.

تعداد نامزدهایی که در این انتخابات شرکت کرد‌ه‌اند 7195 تن در 15 ستاد انتخاباتی است که از میان آنها 710 تن زن هستند.

قرار است این نامزدها برای به دست آوردن 250 کرسی در پارلمان سوریه به رقابت بپردازند که از میان آن 127 کرسی به نمایندگان کارگران و کشاورزان اختصاص داده شده است.

اعضای پارلمان سوریه هر چهار سال یکبار به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

از سوی دیگر محمد ابراهیم الشعار، وزیر کشور سوریه عنوان داشت که این وزارتخانه تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات شفاف اتخاذ کرده است.

وی در ادامه افزود: ما تمام شرایط را برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کرده‌ایم و نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف مسئولیت تامین امنیت مراکز اخذ رای را برعهده دارند.

الشعار همچنین از شهروندان سوری خواست تا با حضور در پای صندوق‌های رای این وظیفه ملی خود را به نحو احسن انجام دهند.

کد خبر 169433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز