همشهری آنلاین: از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون یکی از شرایط تصدی سمت‌ای موضوع این قانون و ادامه تصدی آنها اعلام فهرست اموال و دارایی خود ،همسر و فرزندان تحت تکفل است.

در جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با رفع ایراد شورای نگهبان در طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در این گزارش آمده است که ایراد شورای نگهبان به ماده ۲ طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان و کارگزاران بود و آنچه کمیسیون به تصویب رسانده بود این بود که به منظور افزایش اعتماد عمومی مردم به مسئولان جمهوری اسلامی و ارتقاء سلامت اداری از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون یکی از شرایط تصدی سمتهای موضوع این قانون و ادامه تصدی آن‌ها اعلام فهرست اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل است.

در ادامه سخنگوی کمیسیون با بیان این مطلب که اعضای کمیسیون بر مصوبه خود اصرار دارند، از نمایندگان خواست تا با موافقت با نظر کمیسیون طرح را مجددا تصویب کنند و آن را به مجمع تشخیص ارجاع دهند.

نمایندگان مجلس نیز پس از استماع گزارش سخنگوی کمیسیون قضایی با ۱۲۸ رای موافق ۱۴ مخالف و ۱۹ ممتنع آن را تصویب و به مجمع تشخصیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

کد خبر 169307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز