همشهری آنلاین: یک نماینده اصلاح طلب مجلس در واکنش به خبرهایی مبنی بر احتمال انتصاب سیدشهاب‌الدین صدر به جای سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی این بحث را انحرافی خواند.

قدرت الله علیخانی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره آنچه که توسط برخی رسانه‌ها تحت عنوان "احتمال انتصاب سیدشهاب‌الدین صدر به جای سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی" منتشر شده است، گفت: صدر تا حدود 40 روز دیگر هنوز نایب رئیس مجلس هشتم است. بعید می‌دانم وی در این فاصله بخواهد از نمایندگی استعفا دهد.

این نماینده مجلس هشتم افزود: استعفای صدر در مدت باقیمانده از مجلس، به صلاح خودش نیست. همچنین رفتن از مجلس حتی اگر 4 روز از آن بیشتر نمانده باشد تشریفات خاص خود را دارد.

علیخانی در پاسخ به اینکه ریشه مطرح شدن احتمال انتصاب صدر به جای مرتضوی چیست، گفت: فعلاً این مباحث، مباحث انحرافی است.

به گزارش همشهری آنلاین، سعید مرتضوی اواخر سال 90 به ریاست صندوق ملی تأمین اجتماعی منصوب شد اما این انتصاب مورد انتقاد شدید نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت تا اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به تیغ استیضاح نزدیک کرد اما سعید مرتضوی به برخی طراحان استیضاح وزیر کار "قول شرف" داد تا از سمتش کناره‌گیری کند؛ به شرط اینکه استیضاح وزیر کار لغو شود. طراحان استیضاح این قول شرف مرتضوی را پذیرفتند اما رئیس جمهور استعفای مرتضوی را نپذیرفت. به این ترتیب نه وزیر کار استیضاح شد و نه سایه مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی کم شد.

اکنون برخی رسانه‌ها منتشر کرده‌اند که سیدشهاب‌الدین صدر که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس تایید نشده بود به جای مرتضوی منصوب می‌شود.  

کد خبر 167124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز