همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از عملکرد دو روزه شهرداری در خصوص مهار سیلاب در تونل خط ۴ متروی تهران گفت: تلاش های شبانه روز در این خصوص انجام شد و حتی جان شهردار در هنگام برگشت یک دستگاه جرثقیل به خطر افتاده بود.

هر نوشت: مهدی چمران در جلسه صبح روز سه شنبه شورای شهر با اشاره به آبگرفتگی خط 4 مترو گفت: بارش بی‌سابقه باران و ریزش تگرگ سبب شد تمامی نهرها و کانال‌ها به حد اشباع برسد و حتی خیابان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت نیز دچار مشکل بودند.

وی ادامه داد: این حادثه در کانالی موازی با اتوبان کرج رخ داد و به دلیل سست بودن پنل‌هایی بود که آب رودخانه و کانال را از مسیر مترو جدا می‌کرد.

چمران ادامه داد: فشار آب و گودی ایستگاه مترو سبب شد به جای آنکه آب رودخانه در کانال ادامه مسیر دهد به کارگاه مترو منحرف شود و تا ایستگاه حبیب اللهی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری در مهار آب گفت: تلاش‌های شبانه روز در این خصوص انجام شد و حتی جان شهردار در هنگام برگشت یک دستگاه جرثقیل به خطر افتاده بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در هنگام وقوع آبگرفتگی تنها سه واگن در مسیر وجود داشت که به سرعت مسافران تخلیه شدند و خوشبختانه مشکل جانی در این حادثه رخ نداد.

چمران ادامه داد: بخش جنوبی ایستگاه استاد معین به دلیل گودبرداری برای ادامه این خط دچار آبگرفتگی شد که به دلیل وجود منازل مسکونی در بالای این منطقه منازل را تخلیه و شهروندان را به هتل هویزه منتقل کردیم اما خوشبختانه به دلیل نوبودن ساختمان ها هیچ مشکلی در این رابطه ایجاد نشد.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری وزارت نفت و سازمان آب، آب داخل ایستگاه‌ها به بسترهای آب زیرزمینی در میدان آزادی منتقل شد، گفت: خوشبختانه آب به زودی تخلیه می‌شود.

چمران تاکید کرد: دیواره‌های کانال‌های آب پایتخت چندان قابل اعتماد نیست و شهرداران مناطق باید از تمامی آنها بازدید کنند.

مدیران شهری همدل هستند

خسرو دانشجو نیز ازعملکرد شهرداری در مهار آب تشکر کرد و حضور همه شهرداران مناطق را در محل بحران نشان از همدلی مدیریت شهری دانست.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بارش باران در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده گفت: مشکل اصلی در خارج از تهران بود و مردم پایتخت به طور عادی تردد می‌کردند.

بیادی در پاسخ به انتقادات نیز گفت: میزان باران بیش از ظرفیت جویهای تهران بود اما این حادثه می‌توانست تلفات جانی داشته باشد که با حضور به موقع مدیریت شهری هیچ اتفاق جانی رخ نداد.

کد خبر 166718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز