همشهری آنلاین: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه 20 فروردین ماه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اخبار ضد و نقیض درباره محل برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 پایان داد و استانبول را به عنوان گزینه قطعی محل مذاکرات اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، ظهره‌وند معاون اطلاع‌رسانی شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در گفتگو با سایت باشگاه خبرنگاران از مجموعه‌های وابسته به سازمان صدا و سیما، از استانبول به عنوان محل قطعی برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 نام برد اما رسانه‌ای که مرجع انتشار این خبر بود در ساعات پایانی یکشنبه 20 فروردین ماه به نقل از یک منبع آگاه، قطعی شدن ترکیه به عنوان محل مذاکرات را تکذیب کرد و یادآور شد که محل قطعی مذاکرات متعاقباً توسط شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌شود.

این درحالیست که روز گذشته، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نمایندگان گزارش داد که استانبول به عنوان محل قطعی برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 قطعی شده است. این در حالی بود که رئیس و برخی اعضای این کمیسیون مخالفت خود با برگزاری مذاکرات در ترکیه را اعلام کرده و بغداد را به عنوان محل مذاکرات پیشنهاد کرده بودند.  

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: دکتر جلیلی رئیس شورای عالی امنیت ملی اعتقاد دارد اصل مذاکره برای ما در اولویت قرار دارد و محل برگزاری مذاکرات، مسئله بعدی است.

وی افزود: دکتر صالحی نیز یکشنبه 20 فروردین در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد و اعلام کرد که استانبول به عنوان محل قطعی مذاکرات نهایی شده است.

کد خبر 165470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز