پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وقتی پیرمرد داروساز بازنشسته، دارویی تلخ‌تر از شلیک گلوله به سرش نیافت؛ هم پایتخت یونان دوباره در خشم فرورفت و هم صندوق بین‌المللی پول مجبور شد چیزهایی بگوید

Greece

در شرایطی که مردم یونان معتقدند سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول از علل اصلی مشکلات اقتصادی کشورشان است، این صندوق روز پنجشنبه از خودکشی مرد بازنشسته یونانی در ملا عام در یکی از خیابان‌های آتن به شدت ابراز تاسف کرد.

گری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد: ما از شنیدن خبر مرگ هر کسی در چنین شرایطی به شدت متاثر می شویم و با خانواده شهروند یونانی که دست به خودکشی زده است، ابراز همدردی می کنیم.

یک شهروند هفتاد و هفت ساله یونانی شب گذشته در چندمتری ساختمان پارلمان یونان خودکشی کرد.

وی در یادداشتی که از خود به جا گذاشت دولت یونان را متهم کرد وی را از منابعی محروم کرده که برای ادامه زندگی به آن نیاز داشته است. این شهروندن یونانی پایین آمدن میزان مستمری و اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت را علت خودکشی خود اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه دردناک در میدان سینتاگما که در دو سال اخیر محل برگزاری تجمعات و تظاهرات برضد سیاست‌ها و طرحهای ریاضت اقتصادی دولت بوده است، رخ داد.

مردم یونان معتقدند بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول با اعمال فشار بر یونان ، دولت این کشور را مجبور کرده‌اند سیاست ریاضت اقتصادی به اجرا گذارد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول در این باره از هر گونه اظهار نظری خودداری کرد

کد خبر 165018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز