سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

هشمهری‌آنلاین: در حالی که مقامات دولتی بر رسیدگی به تخلفات محصولاتی مانند میوه‌های نوبرانه‌ای چون چغاله بادام تاکیدی ندارند، این محصول در سطح شهر تهران با قیمت 20 هزار تومان هم عرضه می‌شود.

چغاله

به گزارش ایسنا، برخی میوه‌های فصل بهار در آغاز عرضه با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند که از جمله آن‌ها چغاله‌ بادام است. هم‌اکنون هرچند این میوه در مناطق مختلف سطح شهر تهران از کیلیویی 10 هزار تومان تا 20 هزار تومان عرضه می‌شود اما مقامات دولتی تاکید خاصی ندارند که در این بخش‌ بازرسی‌هایی انجام شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیدگی به تخلفات این نوع میوه‌ها منوط به شکایت مردمی است. یدالله صادقی در این مورد گفت: ‌چغاله بادام محصولی نیست که برای ما اولویت داشته باشد و اولویت ما کالاهای اساسی و ضروری است.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را وزارت جهاد کشاورزی باید اعلام کند اما به هر ترتیب این محصول در اولویت رسیدگی به تخلفات نیست و منوط به شکایات مردمی است.

با وجود این تماس با سامانه 124 (سامانه رسیدگی به تخلفات) تایید می‌کند که فروش چغاله بادام با قیمت 20 هزار تومان تخلف است و این سامانه حتی با مورد گزارش‌ شده نیز برخورد کرده است.

در همین مورد رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان نیز فروش چغاله‌بادام با قیمت 20 هزار تومان را تایید و عنوان کرد: اولین ورود نوبر چغاله‌بادام از شهر شیراز و سپس کاشان است. یکی پس از دیگری چغاله درشت می‌شود و سپس از یک شهر دیگر چغاله نوبر می‌آید.

چغاله ریز که «پوست پسته‌ای» خوانده می‌شود، با قیمت بالا و کیلویی 20 هزار تومان عرضه می‌شد که ناگهان به کیلویی شش هزار تومان رسید. اکنون چغاله شیراز و کاشان کیلویی شش هزار تومان است. با ورود چغاله ساوه، قم و گرمسار نیز نوبر با قیمت بالا عرضه می‌شود. چغاله هرچه ریزتر شود، قیمت آن بالاتر است.

این درحالی است که گشتی کوتاه در سطح شهر تهران نشان می‌دهد که حداقل قیمت این محصول در مناطق جنوبی تهران کیلویی 10 هزار تومان است.

more

  آشنایی با روش تهیه ترشی چغاله بادام

more

  آشنایی با روش تهیه ماکارونی با چغاله بادام

more

  آشنایی با خواص بادام

کد خبر 164833
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز