همشهری آنلاین: در صورت عدم امکان تامین نهاده‌های دامی، پیش بینی می‌شود با کاهش جوجه ریزی ،در ماه‌های آتی با مشکل کمبود تخم مرغ و افزایش قیمت آن در بازار مواجه شویم از سویی قیمت برخی نهاده‌های تولید همچون سویا تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

تخم مرغ

رئیس جامعه دامپزشکان و تولیدکننده تخم مرغ  در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تاکید بر اینکه اوضاع تولید این روز‌ها به شدت نامناسب است، عنوان کرد: پس از افزایش شدید قیمت نهاده‌ها در سال گذشته، امروز به جایی رسیده‌ایم که تامین نهاده با قیمت بالا هم برای تولیدکنندگان بسیار سخت شده است.

 ناصر نبی‌پور از وضعیت نامناسب تولیدکنندگان خبر داد و افزود: در حال حاضر قیمت برخی نهاده‌های تولید همچون سویا تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته، این در حالی است که اصلا نمی‌توان این محصول را حتی با قیمت بالا نیز در بازار پیدا کرد.

 به گفته وی، قیمت دیگر نهاده‌ها مانند ذرت نیز افزایش داشته که این افزایش قیمت پس از عید تشدید شده است.

 نبی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است که این قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان است. به تبع این شرایط، جوجه ریزی توسط تولیدکنندگان به شدت کاهش یافته که این مسئله می‌تواند در ماه‌های آتی خطرناک باشد.

 وی در این خصوص توضیح داد: در صورت ادامه شرایط کنونی و عدم امکان تامین نهاده‌های دامی، پیش بینی می‌شود با کاهش جوجه ریزی و توقف آن، در ماه‌های آتی با مشکل کمبود تخم مرغ و افزایش قیمت آن در بازار مواجه شویم.

 این تولیدکننده مرغ و تخم مرغ اذعان کرد: این وضعیت در حالی است که دولت قصد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را دارد که در صورت اجرای آن و افزایش دوباره قیمت‌ها، نمی‌دانیم چه بر سر تولیدکننده‌ها خواهد آمد.

کد خبر 164946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز