همشهری آنلاین: یک هیات پارلمانی از مصر به منظور مذاکره با جنبش مقاومت فلسطین، حماس، درباره بحران سوخت در نوار غزه به این منطقه سفر کرده است.

مصر

به گزارش پرس تی وی، این هیات که از ۲۸ قانون‌گذار مصری تشکیل شده است روز چهارشنبه (۹ فروردین، ۲۸ مارس) از گذرگاه رفح به نوار غزه وارد شد.

محمد ادریس رئیس کمیته امور عربی در پارلمان مصر در این زمینه گفت:به این‌جا آمدیم تا ارتباط تاریخی بین مصر و فلسطین را نشان دهیم. موضع مصر در قبال فلسطین ثابت است و مصر هیچ‌گاه دوست رژیم صهیونیستی (اسرائیل) نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اسرائیل دشمن راهبردی مصر است از مصر و چند کشور عربی دیگر خواست روابط خود با این رژیم را به طور کامل قطع کنند.

احمد بحر معاون رئیس پارلمان مصر نیز گفت، این، یک دیدار"تاریخی است و پیامدهای بسیاری در مبارزه با محاصره (این منطقه از سوی) اسرائیل به همراه دارد.

وی افزود،این بازدید در حالی صورت می‌گیرد که نوار غزه با بحران جدی در زمینه سوخت و کمبود انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، زمانی‌که مرگ تدریجی زندگی بیماران و کودکان را در این منطقه تهدید می‌کند؛ شماری از این افراد نیز در هفته جاری به دلیل این بحران جان خود را از دست دادند.

نوار غزه از اواسط فوریه و همزمان با اقدام مصر در توقف ارسال سوخت دیزل به این منطقه، دائما با کمبود سوخت مواجه بوده است.

این اقدام قاهره باعث از کار افتادن تنها نیروگاه برق غزه شد و هم اکنون ساکنان غزه روزانه با بیش از ۱۸ ساعت قطعی برق مواجه هستند.

بسیم نعیم وزیر بهداشت حماس هفته گذشته از به خطر افتادن زندگی مردم این منطقه به علت کمبود سوخت خبر داد.

یک نوزاد و یک دختر ۴ ساله نیز اخیرا در نوار غزه به دلیل قطع برق بیمارستان جان خود را از دست دادند.

غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره رژیم اسرائیل به سر می‌برد، محاصره‌ای که کاهش استاندارد زندگی، سطوح غیرقابل پیش بینی از بیکاری و فقر در این منطقه را موجب شده است.

محاصره کامل هوایی، دریایی و زمینی نوار غزه از سوی رژیم تل آویو این منطقه را به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تبدیل کرده است.

کد خبر 164313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز