شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سال پس از خلع قدرت حسنی مبارک در مصر فشار بر شورای نظامی حاکم بر این کشور برای دست کشیدن از قدرت افزایش یافته است

egypt

خبرگزاری اتریش از قاهره گزارش داد، جنبش اعتراضی به خاطر خشونت فزاینده در مصر خواستار انتخاب هیات حاکمه‌ای غیرنظامی در این کشور است.

روز شنبه در نزدیکی وزارت دفاع در قاهره دوباره تظاهرکنندگان و پلیس با هم درگیر شدند. به گفته منابع رسمی، در درگیری‌های دو روزه در بسیاری از شهرهای مصر، دستکم 12 نفر جان باخته‌اند.

شورای نظامی به رهبری محمد حسین طنطاوی شب شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از مصری‌ها خواست وحدت خود را حفظ کنند. در این بیانیه وضعیت کنونی در مصر «خطرناک ترین و مهم ترین مرحله از تاریخ مصر» خوانده شد.

آنگونه که تلویزیون دولتی مصر روز سه شنبه به نقل از وزارت بهداشت این کشور خبر داد، هفت نفر بر اثر درگیری‌ها در نزدیکی وزارت کشور کشته شدند. پنج تن دیگر هم در شهر بندری سوئز جان باختند.

از پنجشنبه شب در مصر اعتراضات گسترده‌ای علیه شورای نظامی حاکم صورت گرفته است و در همین رابطه روزنامه التحریر تیتر زد: "کشور رییس جمهور می‌خواهد"

طبق برنامه ریزی‌های قبلی ابتدا باید قانون اساسی جدید مصر تدوین شده و سپس در ماه ژوئن رییس جمهور جدیدی برای این کشور انتخاب شود.

در میدان التحریر قاهره روز شنبه دوباره صدها تظاهرکننده تجمع کردند و بسیاری از آنها خواستار اصلاح نیروی انتظامی شدند، اما برخی دیگر از آنها شعار اعدام اعضای شورای نظامی را سر دادند.

کد خبر 159374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز